By Amin Sarhan - Apr 13, 2013

Get a Wife at the Bridal Market
خذ لك زوجة من سوق الزوجات


Look around, dance with them and if you like one, negotiate, pay and marry.
تجول وابحث وارقص معهن وعاين وإن أعجبتك إحداهن فاوض أهلها وإدفع وتزوج فوراً.


The latest Bridal Market was held on March 23, 2013 in Stara Zagora, Southern Bulgaria. The market is held twice a year among the gypsies or Roma people as Bulgarians call them. There are about 700,000 Roma in Bulgaria that are almost all devout Orthodox Christians who keep teenage boys and girls separate. Parents sometimes remove girls from school at 15 or even earlier to keep them from mixing with boys. The isolation is broken only by Internet chats and the bridal fairs.
أقيم أخر سوق للزوجات في 23 مارس 2013 في ستارا زاغورا، جنوب بلغاريا. ويقام هذا السوق مرتين في السنة بين الغجر أو الروما كما يسمونهم البلغار. وهناك حوالي 700 ألف غجري في بلغاريا معظمهم مسيحيون أرثوذكس متزمتون يحافظون على فصل الصبية عن البنات. حتى أن الآباء في بعض الأحيان يخرجون بناتهم من المدارس في سن 15 أو حتى قبل ذلك لمنعهم من الاختلاط مع الأولاد. يتم كسر هذه العزلة عن طريق دردشات الإنترنت وأسواق الزيجات.



According to Associated Press Most girls at the bridal fair, even those too young to be considered for marriage, wear gobs of mascara, flashy jewelry and towering high-heels. The colors of the mini-dresses are flashy: electric pinks, blood reds, canary yellows. The boys wear tight black jeans and muscle shirts, often topped with black leather jackets. Some 2,000 people have flocked, many in cars rigged with speakers on the hoods to pump out Gypsy pop at full blast. Boys and girls dance side-by-side on the cars, shaking their hips in frenzy.

The cost of a bride — between $3,000 to $6,000 — has dropped in recent years as jobs have dried up. Prices are negotiable with parents, but they are higher for a "very beautiful" young woman with many suitors.
وفقاً للأسوشيتد برس فإن معظم الفتيات في سوق الزيجات، حتى الصغيرات على الزواج، يضعن كتلاً من الماسكارا والمجوهرات البراقة والكعوب الشاهقة العلو. وألوان الأثواب القصيرة (الميني) مبهرجة: الألوان وردية كهربائية وأحمر كالدم وأصفر كالكناري. أما الأولاد فيرتدون الجينز الأسود المحزق والقمصان الضيقة مظهرة عضلاتهم تعلوها في كثير من الأحيان السترات الجلدية السوداء. وقد تدفق حوالي 2000 شخص إلى المهرجان، وكانت العديد من السيارات مجهزة بمكبرات صوت على مقدماتها لضخ موسيقى البوب الغجرية بأعلى صوت. والفتيان والفتيات يرقصون معاً على السيارات ويهزون أوراكهم بجنون.

كلفة العروس تتراوح ما بين 3000 و 6000 دولار وهي قد انخفضت في السنوات الأخيرة إذ جفت الوظائف. والأسعار قابلة للتفاوض مع أولياء الأمور لكنها أعلى للمرأة "الجميلة جدا" التي يكثر خطابها.




















You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
African Marriage Rituals
Man Marries Dog
8-Years Old Boy Married a 61-Years Old Woman
Witches of Hadramout

0 comments:

Post a Comment