Can teaching by memorizing immerse students and achieve similar results to Virtual Reality?
Classroom children in Changsha, China use virtual reality system.
Qingdao Zaoshan Elementary School, brings immersive VR courses to its students.
VR lessons put students in a 360-degree immersive digital world based on their curriculum.
Children watch a science course at a library in Guangzhou on June, 2018.
The universe lesson through VR devices at Haikou High School in Hainan Province of China.
Beijing middle school uses VR in its classrooms, June 2106.
Children experiencing immersive class with VR at a school in Beijing, July , 2016.
Primary school students wear VR headsets, in Hunan province, China, March, 2018.
Sources: China Daily, The Conversation,VR Focus, Sohu  المصادر:ـ
هل يمكن للتدريس بأسلوب حفظ النصوص عن ظهر قلب أن يغمر الطلبة ويحقق نتائج مماثلة للواقع الافتراضي؟
As soon I saw the news about Chinese students using VR (Virtual Reality) in their classrooms to learn their curriculum in a 360-degree immersive digital world; I asked myself when are we to stop using old methods of teachings based on memorizing text by heart rather than experiencing the subjects and thus deep understanding. | حالما ما رأيت خبر استخدام الطلاب الصينيين أجهزة الواقع الافتراضي(VR) في صفوفهم مدارسهم لتعلم المناهج في عالم رقمي غامر بزواياه الـ 360 درجة؛ سألت نفسي متى سنوقف عن استخدام أساليب التعاليم القديمة المبنية على حفظ النصوص عن ظهر قلب بدلاً من من تجربة الموضوعات واختبارها وبالتالي فهمها العميق. |
Classroom children in Changsha, China use virtual reality system.
أطفال مدرسة في تشانغشا في الصين يستخدمون نظام الواقع الافتراضي ثلاثس الأبعاد.
Although in its early stages of development, students in Chinese classrooms have been exploring how they can incorporate VR (Virtual Reality) lessons into their classroom experience since 2016. It is estimated that in 2018 China's VR market will exceed the 10 billion yuan (1.5 billion USD) and China market size is expected to reach 55.63 billion yuan (8.40 billion USD) in 2020. | على الرغم من أنها في مراحل التطوير الأولى، إلا أن طلاب المدراس الصينية، و منذ عام 2016، يستكشفون كيف يمكنهم جعل مناهجهم الدراسية تستخدم الواقع الافتراضي. وتشير التقديرات إلى أنه في عام 2018 سيتجاوز سوق الـواقع الإفتراضي الصيني مبلغ 10 مليار يوان (1.5 مليار دولار). ومن المتوقع أن يصل حجم السوق الصيني إلى 55.63 مليار يوان (8.40 مليار دولار أمريكي) في عام 2020. |
Qingdao Zaoshan Elementary School, brings immersive VR courses to its students.
توفر مدرسة تشينغداو زاوشان الابتدائية، دروس ثلاثية الأبعاد تغمرهم وتثير اهتمام التلاميذ.
VR lessons put students in a 360-degree immersive digital world based on their curriculum.
تضع دروس الواقع الإفتراضي الطلبة في محيط غامر رقمي ثلاثي الأبعاد مبني على منهاجهم.
Children watch a science course at a library in Guangzhou on June, 2018.
يشاهد الأطفال درسا في العلوم في مكتبة في قوانغتشو في يونيو 2018.
The universe lesson through VR devices at Haikou High School in Hainan Province of China.
درس الكون باستخدام أجهزة الواقع الإفتراضي في مدرسة هايكو الثانوية في مقاطعة هاينان الصينية.
Beijing middle school uses VR in its classrooms, June 2106.
مدرسة متوسطة في بكين تستخدم في صفوفها نظارات الواقع الإفتراضي، يونيو 2016.
Children experiencing immersive class with VR at a school in Beijing, July , 2016.
طلاب صغار يختبرون دروسًا غامرة مع نظارات الواقع الافتراضي في مدرسة في بكين، يوليو 2016.
Primary school students wear VR headsets, in Hunan province, China, March, 2018.
طلبة مدرسة ابتدائية يلبسون نظارات الواقع الإفتراضي في مدرسة في مقاطعة هونان الصينية، مارس 2018.
Oct, 2017, in Collaboration with HTC Vive, schools in China's NingXia Province has opened the first of 20 fully functional virtual reality (VR) classrooms that are capable of having up to 50 students concurrently using HTC Vive devices. | في أوكتوبر 2017، افتتحت المدارس في مقاطعة نينغكسيا الصينية، بالتعاون مع HTC Vive، أول 20 فصل دراسي للواقع الافتراضي تعمل بكامل طاقتها ويمكنها استيعاب ما يصل إلى 50 طالبًا تستخدم أجهزة HTC Vive بشكل متزامن. |
Sources: China Daily, The Conversation,VR Focus, Sohu  المصادر:ـ
You may like to read these قد ترغبون بقراءة ما يلي
0 comments:
Post a Comment