By Amin Sarhan - May 11, 2013

3-D Portraits Created from Strangers' Detritus
استنتاج وجوه ثلاثية الأبعاد لمجهولين من مخلفاتهم


Do you believe that a chewer's face can be determined from his chewing gum?
هل تصدق بأنه يمكن تحديد ملامح وجه ماضغ علكة من علكته؟


Most people do not know how much information about ourselves do we leave behind in public throughout the day, like saliva, hair, sweat, nail clip and even skin sheds?
الكثيرون لا يعرفون كم من المعلومات عن أنفسهم يتركونها وراءهم في الأماكن العامة طوال اليوم، مثل اللعاب والشعر والعرق وقصاصات الأظافر وحتى قشور الجلد؟

This face was reconstructed from a saliva DNA left on a chewing gum collected at Wilson avenue. and Stanhope St. Brooklyn, NY. DNA analysis showed that he is a native American male with brown eyes.
هذا الوجه تم استنتاجه من اللعاب الذي وجد على علكة أخذت من شارع ويلسون وساينت ستانهوب في بروكلين في مدينة نيويورك. حيث أظهرت نتائج الحمض النووي أنه ذكر من الهنود الحمر وعيناه بنيتان.




The idea of creating faces from genetic detritus drove Heather Dewey-Hagborg to start Stranger Visions project trying to reconstruct the faces of the anonymous in 3-D, using genetic detritus found in chewing gum, cigarette butts, hair and others around New York City.

Dewey developed a software that takes just three traits of the DNA--gender, eye color, and maternal ethnicity. The software spin up different 3-D versions of a face. Eventually she settles on one that she finds most interesting aesthetically and brings it to life with a 3-D printer.

Though this approach is very simplistic but she hopes to expand the project to include more traits and to provoke more discussion about DNA analysis and computer modeling of faces.
فكرة استنتاج الوجوه من المخلفات الجينية دفع هيذر ديوي هاغبورغ إلى البدء في مشروع أطلقت عليه إسم رؤية الغريب يحاول خلق وجوه الغرباء بشكل ثلاثي الأبعاد من مخلفاتهم الجينية الموجودة في العلكة وأعقاب السجائر والشعر وغير ذلك لمن يمشون في مدينة نيويورك.

فقد طورت ديوي برنامجاً حاسوبياً يستخدم ثلاث سمات من الحمض النووي - الجنس ولون العينين والعِرْق. ويقوم البرنامج بخلق ثلاثة وجوه محتملة للشخص وتقوم هي باختيار الأكثر إثارة للاهتمام من الناحية الجمالية وترسله إلى طابعة ثلاثية الأبعاد تخرجه إلى حيز الوجود.

برغم أن هذا النهج هو غاية في التبسيط لكنها تأمل في توسيع مشروعها ليشمل سمات جينية أكثر وإثارة المزيد من النقاش حول تحليل الحمض النووي والنمذجة الحاسوبية للوجوه


Other face recognized form other genetic detritus.
وجوه أخرى تم استنتاجها من مخلفات أخرى للحمض النووي.











You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Super Realistic Face Replicas
Print Your Shoes & Wear Them
Make You Own Clothes on a 3D Printer
Awesome Realistic 3D Animal T-Shirts

0 comments:

Post a Comment