By Amin Sarhan - Feb 16, 2013

Sleep Position Reveals Personality
وضعية نومك تكشف شخصيتك


Tell me your sleeping position and I will tell you your personality.
أخبرني ما هي وضعية نومك وسأخبرك ماهي شخصيتك.


In a survey conducted on 1,000 participants, Professor Chris Idzikowski, director of the UK Sleep Assessment and Advisory Service, found out that sleeping positions are correlated to personality. He also found that most people are unlikely to change their sleeping positions. Also found that one arm or leg sticking out of the duvet is Britain's most common position, followed by both feet poking out the end. And, one in ten people like to cover themselves entirely with the duvet.The study was published by many including BBC News.
ففي دراسة استقصائية أجريت على 1,000 مشارك، وجد البروفسور كريس إدزيكوفسكي، مدير تقييم النوم والخدمات الاستشارية في بريطانيا، أن هناك ارتباطاً بين وضعية النوم وشخصية الفرد. ووجد أيضا أن معظم الناس في الغالب لا يغيرون أوضاع نومهم. كما وجد أن الأكثر شيوعاً بين البريطانيين إخراج ذراع واحدة أو ساق من تحت اللحاف عند نومهم، يلي ذلك إخراج كلتا القدمين عند أسفل اللحاف. وأن واحد من كل عشرة أشخاص يغطون أنفسهم بالكامل باللحاف. وقد أوردت الدراسة البي بي سي نيوز وآخرون.


Fetus or Thinker - 41%
وضعية الجنين أو المفكر - 41%

Position: Curled up on one side is the most common sleeping position, adopted by 41% of people. Twice as many women as men adopt this position.

Personality: Perceived to be tough on the outside but sensitive on the inside. May be shy when they first meet somebody, but soon relax.

Health Effects: It is recommended that in the fetus position to tuck a pillow between the legs to relief stress off the back. This position may be particularly helpful for osteoarthritis in the spine, spinal stenosis--a narrowing in the spine--or hip pains.
الوضعية: التكوم كالجنين على جانب واحد. وهي الوضعية الأكثر شيوعا ويعتمدها 41٪ من الناس. النساء ضعف عدد الرجال تبني هذا الوضعية.

الشخصية: ينظر إليه من الخارج على أنه قاس ولكنه من الداخل حساس. وقد يكون خجولاً عند أول لقاء له بشخص ما، ولكنه يأخذ راحته بعد قليل.

صحياً: يستحسن لمن ينام في وضعية الجنين أن يضع وسادة بين ساقيه لتخفيف الإجهاد عن الظهر. هذه الوضعية قد تكون مفيدة بشكل خاص لهشاشة عظام العمود الفقري أو التضيق في فقرات العمود الفقري أو لآلام الحوض.


LOG - 15%
وضعية الخشبة - 15%

Position: Laying on one side with back and legs straight and both arms down by the sides--straight like a log.

Personality: Tend to be easy-going, social and like being part of the crowd. Trust strangers, and may even be gullible.

Health: Keeping the spine straight, should be beneficial for those who suffer from back pain.
الوضعية: النوم على أحد الجانبين مع استقامة الظهر والساقين والذراعين ممدودتين على الجانبين - كلوح الخشب.

الشخصية: عادة ما يكون على البركة واجتماعي ويحب أن يكون جزءا من الحشد. يثق بالغرباء، بل وربما يكون ساذجا.

صحياً: إن المحافظة على العمود الفقري مستقيما مفيدة لأولئك الذين يعانون من آلام الظهر.


Yearner - 13%
وضعية المشتاق - 13%

Position: Laying on one side with both arms extended in front.

Personality: Have an open nature, but can be suspicious and cynical. Slow to make up mind, but once a decision is made, unlikely to change it or regret.

Health: Resting on your side can help alleviate some problems associated with acid reflux disease and sleep apnea.
الوضعية: النوم على أحد الجانبين مع مد الذراعين إلى الأمام.

الشخصية: ذو طبيعة منفتحة، ولكنه يمكن أن يكون شكوكاً وساخرا. بطيء في اتخاذ القرار، ولكن بمجرد أن يتخذ قراراً فمن غير المرجح أن يغيره أو يندم عليه.

صحياً: النوم على الجانب يمكن أن يساعد في تخفيف بعض المشاكل المرتبطة بارتجاع الحوامض المعدية وتخفيف توقف التنفس أثناء النوم.


Soldier - 8%
وضعية الجندي - 8%

Position: Laying on back with arms down and kept close to the body.

Personality: Generally quiet and reserved. Don't like to make big fuss out of things, and set very high standards for themselves and others.

Health: Likely to lead to snoring and a bad night's sleep. Difficulty on deciding between soft and firm pillows: softer pillows provide a more comfortable support for the neck, while firmer pillows feel comfortable on the back of the head.
الوضعية: النوم على الظهر مع مد الذراعين ملتصقتين باستقامة الجسم.

الشخصية: هادئ عموما ومتحفظ. لا يحب أن يجعل من الحبة قبة، يضع معايير عالية جدا لنفسه والآخرين.

صحياً: قد تؤدي هذه الوضعية إلى الشخير والنوم غير المريح. وهناك صعوبة في اتخاذ قرار أي الوسائد أفضل اللينة أم القاسية: فليونة الوسادة تدعم وتريح الرقبة، في حين أن الوسادة القاسية تريح الجزء الخلفي من الرأس.


Freefall - 7%
وضعية السقوط الحر - 7%

Position: Laying on belly with hands wrapped around or under the pillow, and head turned to one side.

Personality: Fond of company and brash, can show courage but thin-skinned underneath. Don't like criticism, or extreme situations.

Health: It is recommended not sleep on abdomen. It can exaggerate the arch at the base of your spine and cause strain. Placing a pillow under pelvis and lower abdomen may reduce the strain on back. However, this position may be helpful if one have degenerative disease or a herniated disk in the central portion of the spine.
الوضعية: النوم على البطن مع لف اليدين حول أو تحت الوسادة، وإدارة الوجه جانباً.

الشخصية: مولع بالصحبة و لذع، وقد يظهر الشجاعة ولكنه يخفي خلف ذلك الرقة. لا يحب النقد ولا الحالات المتطرفة.

صحياً: يستحسن عدم النوم على البطن. لأنه قد يزيد من تقوس قاعدة العمود الفقري ويسبب الإجهاد. إن وضع وسادة تحت الحوض وأسفل البطن قد يخفف الضغط على الظهر. ومع ذلك، قد تكون هذه الوضعية مفيدة في الأمراض الإهترائية أو في حالة قرص الغضروفي في الجزء المركزي من العمود الفقري.


Starfish - 5%
نجم البحر - 5%

Position: Lying on back with both arms up.

Personality: Great listener and thus good helpful friend, doesn't like to be the center of attention.

Health: Can be bad for the back, better to prop a fluffy pillow under knees to maintain the normal curvature and reduce the pressure on the sciatic nerve in the lower back. Likely to lead to snoring and bad night's sleep.
الوضعية: النوم على الظهر مع رفع الذراعين للأعلى.

الشخصية: مستمع جيد وبالتالي صديق مفيد جيداً، لا يحب أن يكون في مركز الاهتمام.

صحياً: الوضعية قد تسيئ للظهر، ويفضل وضع وسادة رقيقة تحت الركبتين للحفاظ على الانحناء الطبيعي وتقليل الضغط على العصب الوركي في أسفل الظهر. يحتمل أن يؤدي إلى الشخير والنوم غير المريح.

General effect
تأثيرات عامة

Sleeping on the left side can cause stress on the vital organs (liver, stomach, lungs), better to sleep on the right side.

Sleeping on belly could be good for digestion.

Sleeping on the back is more likely to lead to snoring, less breathing and less refreshing night's sleep.
يمكن للنوم على الجانب الأيسر من أن يسبب الضغط على الأجهزة الحيوية في الجسم (الكبد والمعدة والرئتين)، ويفضل النوم على الجانب الأيمن.

يمكن للنوم على البطن أن يفيد في حالات عسر الهضم.

من المرجح أن يؤدي النوم على الظهر إلى الشخير وإلى قلة التنفس وبالتالي نوم أقل إنعاشاً.




You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Sleeping At Work
Rock Climber's Beds
Cats Sleep Anywhere
Sleeping with Fish in Dubai

0 comments:

Post a Comment