By Amin Sarhan - Apr 10, 2016

Burning Man Festival
احتفاليات إحراق الرجل


Burning Man is the climax of the event, where huge flames engulf the man's statue.
إحراق الرجل هو ذروة الطقوس الرمزية للحدث حيث تلتهم ألسنة النيران الهائلة تمثال الرجل.


Every year, since 1986, tens of thousands gather on the last Monday of August to participate in the 8 day "Burning Man" event at Black Rock Desert, Nevada, United States. Participants from all around the world erect sculptures, dance, sing, freely self-express, participate in performance and may act insanely.
في كل عام، ومنذ 1986، يتجمع عشرات الآلاف في يوم الاثنين الأخير من شهر أغسطس ولمدة 8 أيام للمشاركة في احتفاليات"إحراق الرجل" في صحراء بلاك روك في نيفادا في الولايات المتحدة الأمريكية. مشاركون من جميع أنحاء العالم يقومون بإنشاء المجسمات ويرقصون ويغنون ويعبورن عن انفسهم بحرية ويشاركون في الفعاليات وقد يقومون بأعمال جنونية.

Activities at the Burning Man city   فعاليات ليلية في مدينة إحراق الرجل


The event is described as an experiment in community and art influenced by radicalism, self-reliance, self-expression, community cooperation, and leaving no trace after the event. The event takes its name from its culmination, the symbolic ritual of burning a large wooden effigy (the Man).

A temporary city is formed during the event that totally disappears on the 8Th day. Every participant packs his own stuff without leaving any trace. Within the city only toilet facilities are provided, and the only items sold are ice and coffee. Participants must bring all their own other items.
ويوصف هذا الحدث بأنه تجربة تجمع مابين المجتمع والفن تحكمها الراديكالية والاعتماد على الذات والتعبير عن الذات والتعاون المجتمعي وعدم ترك أي أثر بعد الحدث. يكتسب هذا الحدث اسمه من ذروة طقوسه الرمزية عندما يتم إحراق مجسم دمية خشبية كبيرة (الرجل).

تتشكل خلال الحدث مدينة مؤقتة ما تلبث أن تختفي في اليوم الثامن إذ يقوم المشاركون بحزم جميع أشيائهم الخاصة دون تترك أي أثر خلفهم. ولا يتم داخل هذه المدينة سوى توفير المراحيض ولا يباع فيها إلا الثلج والقهوة. ويجب على المشاركين إحضار جميع ما يحتاجونه.

The temporary Burning Man metropolitan   مدينة إحراق الرجل المؤقتة




Participants are dressed freely as they like   المشاركون يلبسون بحرية كما يريدون









Temporary statues are everywhere   مجسمات مؤقته في كل مكان










Huge typewriter   آلة كاتبة ضخمة


Statue made of coins   مجسم مصنوع من النقود المعدنية



Parades and performances   مواكب وعروض




Final ceremonies   الإحتفالات الختامية



Burning ceremonies   احتفاليات الإحراق






Packing away everything, leaving no trace at site   حزم كل المتعلقات دون ترك اي أثر


Sources wikipedia.com, ltaaa.com" المصادر


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Enchanting Magical City Built Annually of Ice
Annual Monkey Buffet Festival
World's Largest Yoga Crowd
Niagara Falls Magnificent Light Show

0 comments:

Post a Comment