By Amin Sarhan - Jul 23, 2015

Annual Monkey Buffet Festival
مهرجان وليمة القرود السنوي


"Wow!!! I must be dreaming!! Am I in monkeys paradise!!!"
"واو!!! لا شك بأنني أحلم!! هل أنا في جنة القرود!!!"


I thought that this photo is part of some religious rituals in the far east. Searching the net did not reveal anything about the photo. But I found out that there is a Thai festival dedicated to feasting monkeys; The Annual Monkey Buffet Festival, which was invented in 1989 by a Thai local business man in order to boost tourism in Lopburi province, 180km north of Bangkok.
اعتقدت أن هذه الصورة مأخوذة في احتفالات دينية تقام في إحدى مناطق شرق آسيا. وعند بحثي في الإنترنت لم أجد شيئا عن هذه الصورة. إلا أنني وجدت مهرجاناً تايلاندياً يولم فيه للقرود وهو مهرجان وليمة القرود السنوي، وقد ابتدعه رجل أعمال تايلاندي في عام 1989 ترويجاً للسياحة في محافظة بورى، 180 كيلومترا شمال بانكوك.

Pra Prang Sam Yot temple, where the Monkey Buffet is prepared.
معبد برا برانغ سام يوت حيث يتم تحضير وليمة القرود.


The festival is held on the last week of November in front of the 10th century temple of Pra Prang Sam Yot. Many of the 3,000 monkeys living in Lopburi downtown side by side with the town's human residents, enjoy the vegetable and fruits buffet. Many monkey sculptures flourish the festival area. The Monkey Buffet Festival also host plenty of activities, music and dance with some people dressed like monkeys and monkey masks. The monkeys are very accustomed to human presence and they won't hesitate climbing on people or snatching items or food. Watch the enclosed video to see how they wander among cars and climb buildings and power lines.
يقام هذا المهرجان السنوي في الأسبوع الأخير من شهر نوفمبر أمام معبد برا برانغ سام يوت المبني في القرن العاشر. حيث يتمتع بوليمة الخضار والفواكه العديد من القرود الـ 3,000 التي تعيش في بورى جنباً إلى جنب مع السكان البشر وسط البلدة. ويزين منطقة المهرجان العديد من تماثيل القرود. ويحوي مهرجان وليمة القرود أيضا الكثير من الأنشطة والموسيقى والرقص حيث يرتدي بعض الناس زي القرود وأقنعة وجوه القرود. والقرود هناك معتادة على تواجدها مع البشر لدرجة أنها لا تترد لحظة بركوبها على شخص أو حتى خطف الطعام أو أي شيء آخر منه. شاهدوا مقطع الفيديو أدناه لرؤية كيف تتجول القرود بين السيارات وتتسلق المباني وأسلاك الكهرباء.

Monkey sculptures   تماثيل القرود


Preparing the buffet   تحضير الوليمة


Monkeys enjoying their buffet   القرود يتمتعون بوليمتهم







Tourists watching monkeys   السياح يراقبون القرود



Bay monkey quenching his thirst   طفل قرد يطفيء عطشه



Monkey and a statue   قرد وتمثال



Monkey pulling a visitors hair   قرد يشد شعر إحدى الزائرات


Musical band   فرقة موسيقية


Baby orangutan of a pile of bananas   طفل قرد الأورانغوتان على جبل من الموز


Watch monkeys everywhere in Lapburi town   شاهد القرود في كل مكان من بلدة لابوي


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Monkey Waiters at Japanese Restaurant
Monkey Expressions Resemble Human - Part 2
Cutest Photos of Snow Monkey Toddlers
Men Mimic Monkeys Hairstyle

0 comments:

Post a Comment