By Amin Sarhan - Nov 17, 2012

Gaza Produce 35 Million Love Flowers
غزة تنتج 35 مليون زهرة حب


Fragrant carnation, symbol of love for over 2,000 years, come from Gaza.
زهرة القرنفل العطرة، رمز الحب لأكثر من ألفي عام، تأتيك من غزة.


Whether its valentine day, mother's day, wedding or an expression of love, next time you see a beautiful fragrant red carnation remember Gaza. Most probably that flower comes from the besieged Gaza Strip in Palestine, that is if the Israeli occupation forces ease on Gaza blockade.
في المرة القادمة، إن كان عيد الحب (فالنتين) أو عيد الأم أو كان عرساً أو كان تعبيراً عن الحب، ورأيت زهرة القرنفل الأحمر الجميلة العبقة تذكر غزة. فأغلب الظن أن هذه الزهرة أتتك من قطاع غزة المحاصر في فلسطين، هذا في حال خففت قوات الاحتلال الإسرائيلي من الحصار على غزة.



Gaza's 100 flower farms produce some 35 million roses, carnations, and chrysanthemums. Out of the 35 million flowers, Gaza was able to export 30,000 flowers, when Israelis, upon plead from Netherland allowed the export. Unable to sell their entire harvests in local markets under the blockade, Gaza's flower farmers fed the past few seasons of their crops to livestock.

Gaza's mild coastal weather and well-drained soil is ideal for commercial flower farming. Gaza flowers are ranked No. 3 by Dutch flower growers in terms of quality.
ففي غزة مئة مزرعة للزهور تنتج حوالي 35 مليون من الورود والقرنفل والأقحوان. ومن هذه الملايين الخمس والثلاثين لم تتمكن غزة من تصدير غير 300 ألف زهرة ، عندما سمح الإسرائيليون بتصديرها، بناءً على مناشدة من هولندا. ولعدم قدرة مزارعي الزهور على بيع محاصيلهم بأكملها في الأسواق المحلية تحت الحصار، فقد قاموا بإستخدامها كأعلاف للماشية في المواسم الماضية.

ويعتبر طقس غزة الساحلي المعتدل وتربتها الجيدة التصريف مثالية لزراعة الزهور التجارية. وتصنف جودة زهور غزة في المرتبة الثالثة عالمياً وفق تصنيف مزارعي الزهور الهولنديين.




Palestinian family trimming carnation for the market.
عائلة فلسطينية تشّذب زهر القرنفل وتحضرة للأسواق.














Varieties of Gaza carnation   أنواع القرنفل المختلفة في غزة









You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Precious Saffron
Insects Love For Flowers
Flower Farms in Holland
Istanbul Tulip Festival


1 comments:

Quiet Light K.S.A said...

إلهي انصرهم

Post a Comment