By Amin Sarhan - Sep 6, 2016

Daily Milk is Good for Us, Right? No, Wrong!
تناول الحليب يومياً مفيد لنا، صح؟ لا، خطأ!ـ


They lead us to believe that drinking milk is good for our bodies, right? Wrong!
جعلونا تؤمن بأن شرب الحليب مفيد لأجسامنا، صح؟ خظا!


Yes wrong! A recent statistical study, published in the British Medical Journal (BMJ) concluded that drinking milk daily does not fortify bones and prevent osteoporosis, as we have been lead to believe for more than half a century! On the contrary, it could increase the risk of mortality and fractures.

The study was conducted by Swedish researchers from the well-rooted Uppsala University (established in 1477). It included 61,433 women who were, at the start of the study, at ages of 39 to 74 and 45,339 men ages 45 to 79. All of the study participants reported on their daily diet for 20 years, on average.
نعم خطأ! وذلك وفقاً لدراسة إحصائية حديثة تم نشرها في مجلة الطب البريطانية، خلصت إلى أن شرب الحليب يومياً لا يقوي العظام ولا يمنع هشاشة العظام وترقرقها كما جعلونا نعتقد لأكثر من نصف قرن! فعلى العكس تماما قد يزيد تناول الحليب اليومي من إحتمالات خطر الموت المبكر والكسور.

وقد قام بهذه الدراسة فريق من باحثي جامعة أوبسالا السويدية العريقة، التي أسست عام 1477م. حيث أجريت على 61,433 امرأة، أعمارهن كانت عند بدء الدراسة ما بين 39 و 74 سنة، إضافة الى 45,339 رجلا، أعمارهم ما بين 45 و 79 سنة. وجميع من تمت عليهم الدراسة كانوا يدونون يومياً كمية الحليب التي يتناولونها لمدة عشرين عاما في المتوسط.

Is milk a poison, so 3 glasses daily could kill their drinkers?
فهل الحليب سم قاتل و3 أكواب يومياً تفتك باكراً بشاربيها؟


During that period, 15,541 died and 17,252 had fractures, including 4,259 hip fractures. After the researchers took into account factors like age, body mass index and alcohol consumption, they found that women who drank three or more glasses of milk daily were at risk of early death by 15 percent with each daily glass of milk consumed.

According to the published study, experimental evidence on several animal species accuses D-galactose, found in milk, as it induces changes that resemble natural aging in animals, including shortened life caused by oxidative stress damage, chronic inflammation, neuro degeneration, decreased immune response, and gene transcriptional changes.
وخلال هذه الفترة توفيت 15,541 منهن، فيما تعرضت 17,252 لتشققات في العظام، بينها 4,259 كسرا في عظام الورك. وبعد أن قام الباحثون بأخذ عوامل العمر وكتلة الجسم وتناول الخمور في الحسبان وجدوا أن النساء اللاتي كن شربن ثلاثة أكواب أو أكثر من الحليب يومياً كن معرضات للموت المبكر بـ 15% مع كل كوب حليب يشربنه.

ووفقا لهذه الدراسة المنشورة أظهرت التجارب المخبرية على حيوانات من أنواع مختلفة أن إصبع الإتهام يتجه إلى عنصر دي-غالكتوز الموجود في الحليب والذي يؤدي تغيرات تماثل الشيخوخة الطبيعية في الحيوانات وتقصير العمر نتيجة تلف الإجهاد التأكسدي والتورم المزمن والتدهور العصبي وتقليل استجابة المناعة وتغييرات جينية نسخية.

Is it true that the risk of death increases by 15% with every additional daily glass of milk?
هل صحيح أن مع شرب كل كوب إضافي من الحليب  يوميا يزيد من إحتمال خطر الموت بمقدار 15%.


The results of study has been strongly disapproved and debunked as seen for example at motherboard and saveourbones.
وقد وجدت هذه الدراسة معارضة قوية وتم تفنيد صحتها كما يظهر في مثل هذين الموقعين التاليين motherboard و saveourbones.

So what is right? and, who should we believe?
إذن فما هو الصحيح؟ ومن نصدق؟




Sources alarabiya.net, livescience.com المصادر

You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Donkeys' Milk for Slimming & Beauty
Would You Eat Breast Milk Cheese?
Breast Milk Banks
Pigeon's Milk is More Nutritious than Breast Milk

0 comments:

Post a Comment