By Amin Sarhan - Jun 23, 2014

Stunning Purple & Yellow Carpet in Arid Desert
بساط مذهل بنفسجي وأصفر في صحراء قاحلة


This is totally the work of nature.
هذا بالكامل من عمل الطبيعة.


The arid deserts of the Colorado Plateau in the American West are usually barren, but on rare occasions of rainfall, this barren desert is transformed into a magical carpet of purple and yellow. Photographer Guy Tal, documented the rare desert blooms in stunning photographs. According to Tal, the scorpion-weed and bee-plant flowers shown in the images bloom for just a few days before disappearing several years.

But, don't be fooled by this beauty, the plants spread foul smell like human body odor, and give a nasty rash when touched, akin to the touching of poison ivy or poison oak.
عادة ما تكون الصحاري الجرداء في هضبة كولورادو في الغرب الأميركي قاحلة، ولكن في حالات نادرة لهطول الأمطار، تتحول هذه الصحراء القاحلة إلى سجادة ساحرة من اللون البنفسجي والأصفر. وقد قام المصور غاي تال بتوثيق التزهير النادر في الصحراء بمجموعة من الصور المذهلة. ووفقا لتال فإن زهور عشبة العقرب ونبات النحل المبينة في الصور تتفتح لبضعة أيام فقط قبل ان تختفي لعدة سنوات.

ولكن لا يغرنكم هذا الجمال إذ أن النباتات تصدر روائح كريهة تشبه رائحة العرق النتن، كما يؤدي لمسها إلى طفح جلدي شبيه بما يسببه اللبلاب السام أو البلوط السام.











You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Desert Sand Dunes Skiing
Qasr Al Sarab Desert Resort
Honeycomb-like City at Sahara Edge
Astounding Desert Manhattan in Yemen

0 comments:

Post a Comment