By Amin Sarhan - Jun 2, 2014

Ants Own Dairy Farms
نمل يملك مزارع ألبان


An ant milks a member of their aphids herd   نملة تحلب إحدى أفراد قطيع المن


Did you know that humans are not the only dairy farmers in the world? In fact, certain kinds of ants are dairy farmers as well. Where ants farm small insects called aphids for their milk. In return aphids benefit from ants tending, protection and care.
هل تعلم أن البشر ليسوا هم الوحيدين في هذا العالم الذين يملكون مزارع ألبان؟ في الواقع، هناك أنواع معينة من النمل تملك مزارع ألبان. حيث يقوم النمل بتربية حشرات المن الصغيرة لأجل حليبها. وفي المقابل تستفيد حشرات المن من رعاية وحماية النمل لها.

Ants tending their aphid herds   نمل يعتني بقطعان المن


Some species of "dairying ants" manage large "herds" of aphids that feed on roots of plants in the ant colony. They even gather and store the aphid eggs in their nests over the winter. Then, in the spring, the ants carry the newly hatched aphids back to the plants. The dairying ants "milk" the aphids by stroking them with their antennae and then gulp the honeydew and move it to the ants colony.
بعض أنواع نمل "منتجي الألبان" يربون "قطعاناً" كبيرة من المن ويغذونها على جذور النباتات في مستعمراتهم. حتى أن النمل يقوم بجمع بيوض المن خلال فصل الشتاء وتخزينها في المستعمرات. ثم يقوم النمل في فصل الربيع بحمل حشرات المن التي فقست حديثا ووضعها على النباتات. ويستخدم النمل لوامسه في "حلب" حشرات المن بتمسيد بطونها ثم يبلع "الحليب" لينقله إلى مستعمرته.

Ants tending their aphid herds   نمل يعتني بقطعان المن




Aphid farms   مزارع المن





Ant milking an aphid   نملة تحلب حشرة المن

Watch how ants milk aphids and transfer their milk.
شاهد كيف يحلب النمل حشرات المن وينقل حليبها.


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Taming Ants to Pose For Fantasy Sceneries
Amazing Glowing Caves Illuminated by Worms
Millions of Mosquitoes Attack a Russian Village
New Invasion of Millions of Giant Flies in May

0 comments:

Post a Comment