By Amin Sarhan - Apr 10, 2014

New Invasion of Millions of Giant Flies in May
غزو جديد لملايين الذبابات العملاقة في مايو


Only one month remaining to begin a new invasion of millions of giant flies.
بقي شهر واحد فقط وسيبدأ غزو جديد لملايين الذبابات العملاقة.


Every year from late spring to early summer, an incredible natural spectacle transforms Hungary's Tisza River. Millions of long-tailed mayflies, locally known as Tisa or Tisza (after the name of the river), rise in huge clouds from the river, flutter on the surface of the water, mate and perish, all in just a few hours. This unique fascinating event lasts for three to four days.
ففي كل عام من أواخر الربيع وحتى أوائل الصيف ، تحدث ظاهرة طبيعية لا تصدق تغيير مشهد نهر تيسا في المجر. إذ ترتفع ملايين ذبابات مايو طويلة الذيل، والمعروفة محلياً باسم تيسا أو تيسزا (وفق اسم النهر)، تخرج في سحب هائلة من ماء النهر وترفرف على سطح الماء و تتزاوج وبعدها تموت، كل ذلك في غضون بضع ساعات. هذا الحدث الفريد والمذهل يستمر لمدة ثلاثة إلى أربعة أيام.



Tisza is a large fly, measuring 12 cm from head to tail, spending most of its lifetime –3 years– developing as a larvae in the mud at the bottom of the river. After hatching the male adults only have a few hours to find a female and mate with her before they die. After mating, the female mayflies will fly several kilometers upstream to compensate for downstream larval drift and laying their eggs along the way. The eggs drift to the bottom and after 45 days hatch into larvae, which dig tunnels in the mud forming dense colonies. After three years, the larvae break for the surface and the adult mayfly appears have roughly three hours for mating before they die.

The vast majority of mayflies die immediately after mating leaving thousands of dead mayflies floating on the river surface.
و تيسا هي ذبابة كبيرة، يبلغ طولها 12 سم من الرأس إلى الذيل، تقضي معظم حياتها - 3 سنوات – في طور اليرقة في الوحل في قاع النهر. وبعد أن تخرج الحشرة من اليرقة لا يكون هناك للذكر سوى بضع ساعات للعثور على أنثى والتزاوج معها قبل أن يموت. تطير الإناث بعد التزاوج باتجاه منبع النهر وتضع بيوضها على طول مسارها على بعد عدة كيلومترات وذلك للتعويض عن الانجراف المستقبلي لليرقات باتجاه مصب النهر،. تغوص البيوض إلى القاع وتفقس بعد 45 يوما إلى يرقات. تقوم هذه اليرقات بحفر أنفاق في الوحل لتشكل مستعمرات كثيفة. وبعد ثلاث سنوات تطفو اليرقات على سطح النهر لتتحول إلى حشرة كاملة النمو لديها فرصة للتزاوج تقارب الثلاث ساعات قبل أن تموت.

تموت الغالبية العظمى من الذبابات بعد تزاوجها تاركةً آلاف الحشرات الميتة طافية على سطح النهر.














You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Millions of Mosquitoes Attack a Russian Village
Spiders' Invasion
Amazing Glowing Caves Illuminated by Worms
Taming Ants to Pose For Fantasy Sceneries

0 comments:

Post a Comment