By Amin Sarhan - Apr 8, 2013

Taming Ants to Pose For Fantasy Sceneries
ترويض النمل لالتقاط مشاهد خيالية


Do you think ants can be tamed and can obey man's orders?
هل تعتقد أنه يمكن ترويض النمل بحيث يستجيب لأوامر الإنسان؟


This is exactly what the Russian photographer Andrey Pavlov has done to macro-photograph his series of "The Fantasy World of Ants”. The following photos may seem to be Photoshoped or assembled with dead ants, but the ants are very much alive.
هذا بالضبط ما يقوم به المصور الروسي أندريه بافلوف بالتصوير المقرب لمجموعته التي سماها "عالم النمل الخيالي" وقد تبدو مجموعة الصور التالية على أنها مصنوعة بالفوتوشوب أو مركبة من نمل ميت، ولكن الحقيقة أن النمل حي ويتحرك.


In order to photograph these wonderful pictures Pavlov spends many hours to closely watch ant colonies in a hillside near his home in the Russian capital, Moscow, and ponders their behavior and their arduous tasks every day. As he mentioned to the British Daily Mail newspaper, the idea of filming ants came to him when he was reading fictional children's stories to his kids at bedtime. Pavlov explains the reason for choosing ants stems from his respect to these tiny creatures because they are a wonderful example of cooperation and organization, and they achieve difficult tasks through interdependence, making them good example to learn from for children. Andrey spends hours setting up and filming his fairytale scenes.
ولكي يتمكن بافلوف من تصوير هذه الصور الرائعة يقضي العديد من الساعات إلى يراقب عن كثب مستعمرات النمل في أحد التلال بالقرب من منزله في العاصمة الروسية موسكو، ويتأمل سلوكها وما تقوم به من مهام شاقة يوميًا. وكما ذكر لصحيفة الديلي ميل البريطانية، فإنه استوحى فكرة تصوير النمل عندما كان يقرأ قصص الأطفال الخيالية لأبنائه قبل النوم. ويعلل بافلوف سبب اختياره للنمل بأنه يحترم هذه المخلوقات الصغيرة لأنها مثال رائع للتعاون والنظام، وتقوم بإنجاز المهام الشاقة بفضل ترابطها، مما يجعلها مثالا جيدا ليتعلم منه الأطفال. ويستغرق تحضير وتصوير كل مشهد من هذه المشاهد العديد من الساعات.
































You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Not a Basketball, but Armored Ant Eater
Monkey Snow Games
Cat with Two Faces, Black & Orange
Wave Surfing Dogs

1 comments:

Quiet Light K.S.A said...

حلو .. بس فيه لعب بالفوتوشوب في الخلفيات ..لأن الأبعاد غريبة زي الصورة اللي فيها خلفية القمر
شكرا لك

Post a Comment