By Amin Sarhan - Dec 19, 2013

Cars Alteration Mania in Saudi Arabia
هوس تعديل السيارات في السعودبة


Overly modified Saudi car, notice the tilting back tires!
سيارة سعودية مفرطة التعديل، لاحظ العجلات الخلفية التي تميل!


Young Saudis don't save a chance for not showing the muscles of their cars, like what I saw during the National Day celebrations, where cars were jumping with hydraulics and dancing to music.
لا يدخر بعض الشباب السعودي فرصة دون أن يظهروا عضلات سياراتهم الغريبة، مثلما حصل في العيد الوطني للمملكة حين رأيت سيارات تقفز بالهيدروليكات وترقص على أنغام الموسيقي.

Scooby-Do car raises one tire a peeing dog   سيارة سكوبي دو ترفع عجلاً واحداً ككلب يتبول


Like in other countries, many young Saudis love to show-off by modifying their cars in a crazy way. Some pay a lot of money for modifications, that range from simple ornamental additions to more powerful engine, to crazy special hydraulics and weird doors.

To streamline this hobby and to encourage creativity and innovation, the Cars and Bikes Club in Dammam, Saudi Arabia, holds since 2003 an annual event and contest for modified cars and bikes. In recent years, more than 300 contestants from Saudi Arabia, Gulf States and Arab countries competed with modified vehicles. The event is held in October.
فكما في الدول الأخرى يحب العديد من الشباب السعودي التباهي بتعديل سياراتهم بطريقة جنونية. فالبعض يصرف الكثير من المال على التعديلات التي تتراوح ما بين إضافات تزينية بسيطة إلى محركات أكثر قوة إلى روافع هيدروليكية خاصة ومجنونة وأبواب غريبة.

ولوضع هذه الهواية في إطار منهجي ولتشجيع الإبداع والابتكار يقوم نادي السيارات والدراجات منذ عام 2003 بإقامة منافسة سنوية في الدمام في المملكة العربية السعودية للسيارات والدراجات المعدلة. وفي السنوات الأخيرة تنافس أكثر من 300 متسابق من أنحاء المملكة ودول الخليج والدول العربية بسيارات ودراجات معدلة. وتقام المنافسة في شهر أوكتوبر.

Various years competition photos   صور منافسات سنوات متعددة























You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Quarrying Cars
Saudi Golden Ferrari in London
Saudi "White Gold" Bugatti In Paris
Pamper Your Car with a Knitted Coat

0 comments:

Post a Comment