By Amin Sarhan - Aug 11, 2013

Sperm Delivery Bicycle
دراجة لنقل الحيوانات المنوية


No, this bike is not for milk delivery, but for sperm delivery!
لا هذه الدراجة ليست لتوزيع الحليب، ولكنها لنقل الحيوانات المنوية!


At first, when I saw the picture of a speeding sperm bicycle in the TIME news, I thought that they transfer fresh sperms directly from donors to fertility clinics. After further investigations I found out that the story is not exactly that.
كان أول ما خطر ببالي عندما رأيت في تايم نيوز صورة دراجة مسرعة على شكل حيوان منوي، أنها لنقل المني الطازج مباشرة من المانح إلى عيادات التخصيب. ولكن بعد مزيد من التحريات وجدت أن القصة ليست كذلك.

Transporting donated sperms in Copenhagen    نقل المني المتبرع به في كوبنهاغن


The 3 meters long sperm shaped bicycle is a high-tech bicycle specially designed to transport donated sperms the European Sperm Bank to fertility clinics in Seattle, USA and in Copenhagen, Denmark. According to Seattle Sperm Bank's managing director, donor sperm is transported by medical technicians aboard the bike in liquid nitrogen-cooled vacuum containers. It seems that the sperm bank uses the bicycle to advertise and to encourage male donors.

According to Wikipedia, Denmark has a well-developed reputation for producing high quality sperms that are exported to more than 50 countries worldwide.
فالدراجة التي طولها 3 أمتار وشكلها حيوان منوي ذات تقنية عالية صممت خصيصا لنقل الحيوانات المنوية الممنوحة من البنك الأوروبي للحيوانات المنوية إلى عيادات التخصيب في سياتل بالولايات المتحدة وفي كوبنهاغن بالدنمارك. فوفقا لمدير إدارة البنك في سياتل يقوم الفنينون الطبيون بنقل الحيوانات المنوية الممنوحة على متن الدراجة في حاويات مفرغة ومبردة بالنيتروجين السائل. ويبدو أن البنك يستخدم الدراجة للدعاية ولتشجيع المانحين الذكور للتبرع بالمني.

ووفقا لموسوعة ويكيبيديا فإن الدنمارك لديها سمعة عالية في إنتاج الحيوانات المنوية عالية الجودة والتي يتم تصديرها إلى أكثر من 50 بلدا في جميع أنحاء العالم.

Removing the nitrogen-cooled sperm container   رفع وعاء المني المبرد بالهيدروجين



Transporting sperms in Seattle   نقل المني في سياتل





You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Sperm & Fertility Enlightenment
Is Sea Foam, Whale Semen?
Baby Factories in India
Pregnant Men

0 comments:

Post a Comment