By Amin Sarhan - Sep 21, 2012

Baby Factories in India
مصانع إنجاب الأطفال في الهند


Do you want a baby without pregnancy and delivery? Just send the eggs and semen and they will do the rest. And if have neither they'll arrange donators!!!
هل تريدون طفلاً بدون حبل ولا ولادة؟ فقط أرسلوا البويضات والحيونات المنوية وهم يقومون بالباقي. وإن لم تكن لديكم إحداها فإنهم يجدون لكم متبرعين!!!


According to The Guardian , BBC News , Gulf News and other media resources, India is becoming the world's number one in surrogacy industry known as the 'Baby Factory'. The Confederation of Indian Industry predicts that the value of surrogacy industry will exceed $2.3 billion by 2012. Britain, according to the Times of India is the single biggest client of this booming industry.
Surrogacy is an arrangement in which a woman carries and delivers a child for another couple or person. The surrogate mother, may be the child's genetic mother or genetically unrelated to the child. Surrogacy is done by implanting embryo, implanting fertilized eggs or inseminating the surrogate mother. The embryo, eggs, semen could be from the original parents or even donated by others.

وفقاً لصحيفة الغارديان و البي بي سي نيوز و الغلف نيوز وكثيرون غيرهم أصبحت الهند الأولى عالمياً في صناعة (أو إن اردت أن تسميها تجارة) الأرحام المستأجرة أو ما يطلق عليها مصانع إنجاب الأطفال. ويتوقع اتحاد الصناعات الهندي أن قيمة صناعة تأجير الأرحام ستزيد عن 2.3 مليار دولار في عام 2012. وتعد بريطانيا، وفقاً لما ذكرته صحيفة ذي تايمز أوف إنديا، أكبر زبون بالنسبة لهذه الصناعة المزدهرة.
ويعرف تأجير الأرحام على أنه استئجار امرأة كي تحمل طفلاً تسلمه بعد ولادته إلى زوجين أو شخص. والأم البديلة، قد تكون أم الطفل جينياً أو لا علاقة لها جينياً بالطفل. حيث أن الحمل يتم إما بزرع جنين في الرحم المؤجر أو بزرع بويضات مخصبة أو بتلقيح الأم البديلة. وقد يكون الجنين أو البويضات أو الحيوانات المنوية من الآباء الأصلين أو حتى من متبرعين آخرين.



Since India legalized commercial surrogacy in 2002, in vitro fertilization centers have multiplied, attracting aspiring parents from around the globe.
The low cost of surrogacy in India [$15,000 -$19,000 – nearly one-quarter of the cost in developed nations] and the availability of modern assisted reproductive techniques make India the top choice for infertility treatments, according to the Indian government's medical tourism Web site.
Indian surrogate women receive $2,000-$6,000 for renting their wombs. In India, 42 percent of the population lives below the international poverty line of $1.25 a day, according to UNICEF.
Gujarat, a state in western India, has become the unofficial surrogacy capital of the world. Dr. Nayna Patel, became in 2007 the face of the Indian surrogacy industry when Oprah Winfrey profiled her and her Gujarat clinic, Akanksha Infertility Clinic.
Surrogacy is not limited to just male-female couples it is also available to gays, according to The Telegraph and as advertised by Surrogaycy.

منذ أن صادقت الهند على قانون تأجير الأرحام في عام 2002، تضاعف عدد مختبرات مراكز الإخصاب الهندية، مما أدى إلى جذب الآباء الطموحين من جميع أنحاء العالم.
وفقا لموقع السياحة الطبية التابع للحكومة الهندية فإن انخفاض تكلفة تأجير الأرحام في الهند [15,000 - 19,000 دولار - حوالي ربع التكلفة في الدول المتقدمة] إضافة إلى توفر التقنيات الحديثة المساعدة جعل الهند الخيار الأول لعلاج العقم.
تتلقى الأمهات الهنديات البديلات مايتراوح بين 2,000 إلى 6,000 دولار مقابل تأجير أرحامهن. ووفقا لليونيسف يعيش 42 في المئة من الهنود تحت خط الفقر الدولي الذي يعادل 1.25 دولار يوميا.
وقد أصبحت ولاية غوجارات في غرب الهند العاصمة العالمية غير الرسمية لتأجير الأرحام. ففي عام 2007 أصبحت الدكتورة ناينا باتل وعيادتها "أكانكشا لعلاج العقم" في غوجارات واجهة صناعة تأجير الأرحام الهندية عندما استضافتها أوبرا وينفري في برنامجها التلفزيوني المشهور.
إن تأجير الأرحام ليس مقصوراً على الأزواج (ذكر-أنثى) ولكنه يمتد إلى المثليين ، ذلك وفقاً لما ذكرته صحيفة التلغراف وما يعلن عنه موقع سورغاياسي.

Fathers, even with no mothers    آباء حتى بدون أمهات



The blog of Dr. Shivani Sachdev-Gour, of New Delhi's Surrogacy Center-India has the following photo with this narration: "For those who ask about sending their precious embryos to Delhi, let us present this bouquet of gorgeous babies. We continue to receive shipments of embryos, eggs and sperm from around the globe on a weekly basis and these beautiful flowers are the result of one such shipment from Canada".

كتبت هذه العبارة على الصورة التالية في مدونة الدكتور شيفاني ساتشديف-غور من مركز الأرحام المستأجرة في نيودلهي بالهند. "بالنسبة لمن يسألون عن إرسال أجنتهم الثمينة إلى دلهي، دعونا نقدم هذه الباقة من الأطفال الرائعين. نستمر في تلقي شحنات من البويضات والأجنة والحيوانات المنوية من جميع أنحاء العالم على أساس أسبوعي وهذه الزهور الجميلة هي نتيجة لشحنة مماثلة من كندا".


Surrogacy Centers in India   مراكز الأرحام المستأجرة في الهند








Indian surrogate mothers   أمهات الأرحام المستأجرة الهندية








You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي

Animal Mothers Nurturing Different Species

Dog Adopts Chimpanzee Baby

Mother's Heart

Pregnant Men

0 comments:

Post a Comment