By Amin Sarhan - Nov 5, 2012

Can Men Breastfeed?
هل يستطيع الرجال الإرضاع من أثدائهم؟




After my article on "Pregnant Men" here is another intriguing subject: Lactating men.

In theory, men can breastfeed. Male breasts have milk ducts, and some mammary tissue. They also have oxytocin and prolactin, the hormones responsible for milk production. There have been reports of men who were able to produce milk through extensive breast and nipple stimulation, but no one knows whether the milk was of the same composition or quality as the kind women produce.
بعد مقالي السابق عن "الرجال الحوامل" هاكم موضوعاً مثيراً آخر: الرجال المرضعة.

نظرياً يمكن للرجال الإرضاع الطبيعي من أثدائهم. وذلك لأن ثديي الرجل يحويان قنوات الحليب وبعض الأنسجة الثديية. ولدى الرجال أيضا الأوكسيتوسين والبرولاكتين وهي الهرمونات المسؤولة عن إنتاج الحليب. وهناك تقارير عن رجالٍ أمكنهم إنتاج الحليب من خلال التحفيز المستمر للثدي والحلمات، ولكن لا أحد يعرف ما إذا كان الحليب الناتج هو نفس أو بجودة الأنواع التي تنتجها النساء.

Specially designed shirt for breastfeeding.
قميص رجالي مصمم خصيصاً للرضاعة الطبيعية.


Newborn babies of both sexes can occasionally produce milk, this is called neonatal milk. It is also known that spontaneous lactation occasionally occurs in starving men. After World War II, for example, thousands of cases were observed among prisoners released from concentration camps.

According to Scientific American, in late 2004 Dustin Hoffman (67 years old) suddenly had the urge to breast-feed. He was just really keen to help out with his first grandchild. Also, the 1896 compendium 'Anomalies and Curiosities of Medicine', several instances of male nursing have been reported.

'The Guardian' mentioned that Professor Barry Hewlett, an American anthropologist spotted male breastfeeding among the Aka Pygmy people of central Africa (total population around 20,000).
ومعروف أن الأطفال حديثي الولادة من كلا الجنسين يمكن أن يخرجوا في بعض الأحيان حليباً يسمى الحليب الولدان. ومن المعروف أيضاً أن حليباً عفوياً يخرج من الرجال الذين يتضورون جوعاً. فبعد الحرب العالمية الثانية، على سبيل المثال، لوحظت آلاف من مثل هذه الحالات بين الأسرى المفرج عنهم من معسكرات الاعتقال.

ووفقا لمجلة العلوم الأمريكية "سيانتفيك أميريكان"، فإنه في أواخر عام 2004 أحس داستن البالغ من العمر آنذاك 67 سنة برغبة مفاجئة بالإرضاع. إذ كان راغباً وبقوة في مساعدة حفيده الأول. وكذلك يذكر الكتاب المسمى "الشذوذ والفضول في الطب" والمنشور في عام 1896، عدة حالات للإرضاع بين الذكور.

وذكرت جريدة 'الغارديان' أن البروفيسور باري هيوليت، أستاذ الأنثروبولوجيا الأمريكي، رصد رجالاً من قبيلة أقزام أكا في وسط أفريقيا يرضعون أطفالهم (مجموع السكان حوالي 20,000).


In 2002 a 38-year-old man in Sri Lanka nursed his two daughters through their infancy after his wife died during the birth of her second child.
في عام 2002 قام رجل سيريلانكي عمره 38 عاما بإرضاع ابنتيه خلال مراحل طفولتهما الأولى بعد وفاة زوجته أثناء ولادة طفلها الثاني.


In 2009, Swedish Ragnar Bengtsson, 26 years old was reported feeding his baby.
وفي عام 2009 كتبت الصحف عن إرضاع السويدي راجنار بينجتسون ذو 26 سنة لطفله.


In 2012, media covered the story of a transgender man who kept his female reproductive system, has been able to breastfeed his baby with the help of an at-breast supplemental nursing system. He is Trevor MacDonald, 27-year-old from Winnipeg, Canada.
في عام 2012، غطت وسائل الاعلام قصة رجل متحول جنسيا حافظ على أجهزته التناسلية الأنثوية له، تمكن من إرضاع طفله بمساعدة نظام إرضاع تكميلي عند الثدي. وهو تريفور ماكدونالد عمره 27عاما من وينيبيغ بكندا.







You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Pregnant Men
Dog Adopts Chimpanzee Baby
Baby Factories in India
Cat Raises Hedgehog Babies


0 comments:

Post a Comment