By Amin Sarhan - Aug 28, 2012

City Air Cans and Artist's Feces Cans
معلبات هواء المدن ومعلبات براز فنان


If I offer you canned air from Paris, would you buy it?
لو عرضت عليك هواءً معلباً من باريس، فهل تشتريه؟


Esty and Rundown internet shops are selling canned air from famous cities such as New York, Paris, Prague, Berlin or Riga. They claim that fresh air from your favorite city will relieve stress and cure homesickness. Canned city air can also be good souvenirs for friends and family. The unusual cans come with original funny labels- for example, the Paris can is marked: "ATTENTION! May contain traces of liberté, égalité and fraternité".
It seems that the Czech inventor Kirill Rudenko is inspired by a 1987 comedy film called "Spaceballs" in which actors consume cans of "Perri-Air". Or maybe he is inspired by the Italian artist Piero Manzoni, who in 1961 sold 90 cans that contained his own feces (read more at end of article).

شركتي إستي و رن داون الإنترنتيتان يبيعون هواءً معلباً من المدن الشهيرة مثل نيويورك وباريس وبراغ وبرلين أو ريغا. ويدعون أن هواء مدينتك المفضلة النقي يخفف الضغط ويعالج الحنين إلى الوطن. ويمكن للهواء المعلب أن يكون هدية تذكارية لأصدقائك وعائلتك. وهذه العلب غير العادية تأتي بجمل وعبارات طريفة فمثلاً تجد على علبة هواء باريس الجملة التالية: "مهم! قد تحتوي هذه العلبة على آثار من المساواة والإخاء والحرية".
قد يكون المخترع التشيكي كيريل رودينكو استوحى فكرته من فيلم عام 1987 الكوميدي "كرات الفضاء" والذي يستنشق فيه الممثلون علب هواء "بيري إير". أو قد يكون استحوها من الفنان الإيطالي بير مانزوني الذي باع في عام 1961 تسعين علبة من برازه الخاص (إقرأ بقية القصة في أسفل المقالة).




















"Artist's Shit" is a 1961 artwork by the Italian artist Piero Manzoni. The work consists of 90 tin cans, labeled as "Artist's Shit". A tin was sold for €124,000 at Sotheby's in May 2007; in October 2008 tin 83 was sold for £97,250.
"براز فنان" هو عمل فني قام به الفنان الإيطالي بييرو مانزوني في عام 1961. يتكون العمل من 90 علبة من الصفيح، كتب عليها "براز فنان". وقد بيعت إحدى العلب في مزاد سوذبي في مايو 2007 بمبلغ 124،000 يورو؛ وفي أكتوبر 2008 تم بيع العلبة رقم 83 بمبلغ 97،250 جنيه استرليني.



You may like to read these   قد ترغب بقراءة ما يلي

Canned Silence

Mania of Toilet Restaurants

Quarrying Cars

Donkeys' Milk for Slimming & Beauty

0 comments:

Post a Comment