By Amin Sarhan - Jul 3, 2017

Wandering Street Pharmacies
صيدليات الشوارع الجوالة


Wandering Street Medicine Vendors Run Pharmacies Out of Buckets.
باعة الأدوية المتجولون في الشوارع يحملون صيدليات في دلاء.


In the Haiti medicine vendors don't need to be pharmacists. All they need are buckets and the ability to tower the displayed medications is an attractive way.
في هايتي لا يحتاج باعة الأدوية لأن يكونوا صيادلة. فكل ما يحتاجونه هو دلاء وقدرة على صف الأدوية بشكل برج لعرضها باسلوب جذاب.



Hundreds of multicolored pills rising up from the buckets, ranging from antibiotics to Viagra to abortion pills from various countries, China, Russia, etc. Some could be fake or expired. A pair of scissors, used to divvy up the medicine, goes at the top. The whole thing is held together with rubber bands. The vendors also give out medical advice, such as prescribing powerful antibiotics for acne. Selling medicines this way is illegal, but laws are rarely enforced.
إذ ترتفع مئات الحبوب المتعددة الألوان من الدلاء، بدءا من المضادات الحيوية إلى الفياجرا إلى حبوب الإجهاض القادمة من مختلف البلدان مثل الصين وروسيا، وما إلى ذلك. بعضها قد يكون وهميا أو منتهي الصلاحية. ويعلو البرج مقص يستخدم لتقسيم شرائط الدواء. يتم ربط كل شيء جنبا إلى جنب بالعصابات المطاطية. كما يقوم البائعون بتقديم المشورة الطبية، مثل وصف مضاد حيوي القوية لعلاج حب الشباب. إن بيع الأدوية بهذه الطريقة غير قانوني، ولكن نادرا ما يتم تنفيذ القوانين.







Source: National Geographic المصدر:ـ
Photographs by Paolo Woods and Gabriele Galimberti

You may like to read these   قد ترغب بقراءة ما يلي
Everyday Fruits and Vegetables Can be Poisonous
Cocaine Lollipops, Morphine Infant Soothing Syrup..
Daily Milk is Good for Us, Right? No, Wrong!
Weird Alternative Medicine

0 comments:

Post a Comment