By Amin Sarhan - Dec 26, 2016

The Hoax of World's First Flying Hotel
كذبة أول فندق طائر في العالم


The bottom line, don't ever believe everything you read, even if it is supported by a video!
من الآخر، لا تصدقوا كل ما تقرأونه حتى لو كان مدعوما بشريط فيديو!


Why? Here is the reason. Have you ever got an article on 'The Hotelicopter' back in 2009? Which supposedly is 'The World's First Flying Hotel' with its 18 luxurious rooms for those that seek a truly unique and memorable travel experience. The announcement indicated 14 days Inaugural Summer Tour in June –July 2009, 14 days California Tour in July 2009 and 16 days Bay/Jamaica, European Tour in August 2009. Believe it or not, all this was a hoax including the video below.
لماذا؟ إليكم السبب. هل سبق لكم أن قرأتم مقالا عن 'هوتيلكوبتر' في عام 2009؟ والذي كان يفترض أنه 'أول فندق طائر في العالم' بغرفه الـ 18 الفخمة لأجل أولئك الذين يسعون لتجربة سفر فريدة لا تنسى حقا. وقتها أشار الإعلان إلى أن الافتتاح سيكون برحلة صيفية مدتها 14 يوما في يونيو - يوليو 2009؛ تليه جولة في كاليفورنيا لمدة 14 يوما في يوليو 2009 ثم جولة باي/جامايكا متبوعة بجولة أوروبية مدتها 16 يوما في أغسطس 2009. صدقوا أو لا تصدقوا، كان كل ذلك مجرد خدعة بما في ذلك الفيديو أدناه.

The Hotelicopter is being prepared    تحضير هوتيلكوبتر للإنطلاق


It was 2009 April Fools' Day video produced as a viral marketing campaign by the hotel search site Hotelicopter, now defunct. The photos of the Hotelicopter cabins were in fact taken from the Yotel website. Yotel is a hotel chain that offers tiny well appointed hotel rooms inside airports.

The Hotelicopter is modeled on an old Soviet Military V-12 helicopter. For the record, only two Mil V-12 helicopters were ever built. The first prototype crashed in 1969. The second is now displayed at the Monino Air Force Museum in Moscow.
فقد كان شريط الفيديو هو كذبة ابريل (نيسان) 2009 قام بانتاجه موقع البحث الفندقي 'هوتيلكوبتر' كحملة تسويقية فيروسية الإنتشار في الإنترنت. وهذا الموقع مغلق الآن. أما صور مقصورات هوتيلكوبتر فهي في الواقع مأخوذة من موقع يوتل، وهي سلسلة فنادق توفر غرفا صغيرة وجيدة داخل المطارات.

وقد تم تشكيل الهوتيلكوبتر على غرار المروحية السوفياتية العسكرية القديمة V-12. وللحقيقة لم يصنع من هذه الطائرة غير نموذجين فقط. تحطم النموذج الأول منها في عام 1969. أما الثاني فموجود الآن في متحف مونينو لسلاح الجو في موسكو.

The Hotelicopter is getting ready to fly    هوتيلكوبتر جاهز للإقلاع


The Hotelicopter is flying    هوتيلكوبتر خلال الطيران


Rooms are soundproofed and have all the luxurious appointments of five star hotels.
الغرف مكتومة الأصوات ومجهزة بشكل فاخر كمثل فنادق الخمسة نجوم.


Room are equipped with a queen-sized bed, fine linens, a mini-bar, coffee machine & WIFI.
الغرف تحوي سريرا حجم كوين وفراش قطني ناعم ومجهز ببار صغير وماكينة قهوة و واي فاي للانترنت .



Luxury bathroom   حمام فاخر


Watch the Hotelicopter in action   شاهد الهوتيلكوبتر وهي تقلع وتحلق

Sources: Wikipedia, gizmodo.com   المصادر:ـ

You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Three-Breasted Woman
World's Largest Umbrella Shades Flyover
Gigantic Bras, Not for Giantesses
Airplanes Leaving World Airports as Flocks

0 comments:

Post a Comment