By Amin Sarhan - Jun 2, 2016

Skulls May Grow in Your Home
جماجم قد تنمو في بيتك


You may not be aware that such skulls may grow among your plants!
قد لا تدري بأن هذه الجماجم قد تنمو بين نباتات بيتك!


Strange enough, it is native to the Mediterranean region, from Morocco and Portugal north to southern France, and east to Turkey and Syria. In ancient times people believed that they held mystical powers, and their growth in one's garden would protect one's home from curses and evil. Go through the article to find the facts.
من الغريب أن موطنها هو منطقة البحر الأبيض المتوسط، من المغرب والبرتغال شمالاً إلى جنوب فرنسا، وشرقاً إلى تركيا وبلاد الشام. وكان الناس في العصور القديمة يعتقدون أن لها قوى غامضة وأن نموها في حدائقهم يؤدي إلى حماية بيوتهم من اللعنات والشياطين. أكملوا المقالة لمعرفة الحقيقة.

What is the secret of these skulls and where do they grow?
فما هو سر هذه الجماجم؟ وأين تنمو؟











Now to the facts. These photos are of dry common snapdragon flowers (antirrhinum majus) or in Arabic "fish mouth". Which is a species of flowering herbaceous perennial plant, growing to 0.5–1 m tall. The common name "snapdragon", originates from the flowers' reaction to having their throats squeezed, which causes the "mouth" of the flower to snap open like a dragon's mouth. When the flowers dry they look like skulls hanging on the branches, with seeds inside them. These tiny little skulls are quite a reminder of the circle of life, wouldn't you say?
والآن إلى الحقيقة. هذه الصور هي لزهور فم السمكة الشائع أو حنك السبع أو أنف الثور أو أنف العجل (واسمها العلمي antirrhinum majus) أما بالإنكلزية فيسمى فم التنين. وهو نوع من النباتات العشبية المزهرة التي تعيش لأكثر من سنتين وتنمو إلى قامة تبلغ 0.5-1 متر. وسبب تسميتها فم السمكة هو أنه عندما تقوم بالضغط على حلق الزهرة فإنها تفتح فمها وعند تركها تغلقه وكأنه فم سمكة. وعندما تجف الزهور يتحول شكلها إلى جماجم معلقة على الأغصان وبداخلها البذور. وهذه الجماجم الصغيرة تذكرنا بدورة الحياةونهايتها، فما رأيكم؟

Snapdragon plants come in many beautiful colors   نبات فم السمكة يأتي بألوان متعددة رائعة



Source patrasevents.gr المصدر


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Orchids That Look and Smell Like Female Bees
Flying Duck Orchid
Orchid Flower Strikingly Resembles Dove
Alcohol Tree Gets African Animals Drunk

0 comments:

Post a Comment