By Amin Sarhan - Mar 31, 2015

Cars Stacked Vertically on Their Noses
سيارات تصف عامودياً على بوزها


What were these cars doing on their noses in that vertical position?
ماذا كانت تفعل هذه السيارات هكذا على بوزها في ذلك الوضع العمودي؟


Believe or not that was to transport Chevrolet cars across the United States!!

When Chevrolet started producing the 'Vega' automobile during the 1970s, one of their objectives was to keep the car cost around $2,000. At the time, the freight charges across the United States were around $300 per car – a substantial surcharge in comparison with the car price.
صدق أو لا تصدق كان ذلك لشحن سيارات الشيفروليه عبر الولايات المتحدة الأمريكية!!

عندما بدأت شركة شيفروليه بإنتاج سيارة "فيغا” خلال السبعينات، كان احد أهدافها الرئيسية الحفاظ على تكلفة السيارة حوالي 2000 دولار. وكانت آنذاك تكلفة الشحن بالقطار عبر الولايات المتحدة حوالي 300 دولار لكل سيارة - وهو مبلغ إضافي كبير مقارنة بسعر السيارة.

Vert-A-Pac: Totally unexpected way to transport automobiles!
الشحن العمودي أو الشاقولي طريقة غير متوقعة على الإطلاق لنقل السيارات!


GM engineers came up with a clever solution. Instead of loading the cars horizontally on train-car racks, the Vegas were stacked vertically on a specially designed auto-rack – the Vert-A-Pac. This would allow 30 automobiles in a single train car instead of 18, reducing the freight cost to almost half.
تفتقت أذهان مهندسي جنرال موتورز عن حل ذكي. فبدلا من تحميل السيارات أفقيا على رفوف المقطورات، يتم صف سيارات الفيغا عموديا في مقطورات صممت خصيصا لذلك. مما يسمح بشحن 30 سيارات في مقطورة واحدة بدلا من 18 وبالتالي خفض تكلفة الشحن إلى النصف تقريبا.











You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Experiencing a London Rickshaw
A Legend Alive: The Orient Express
The Most Humorous Airlines
World's Only Suspended Monorail Train

0 comments:

Post a Comment