By Amin Sarhan - Sep 5, 2014

Print Your Concrete House by 3D Printer
إطبع بيتك الخرساني بطابعة مُجسِمة


How about building a house by a 3D printer, in less than 24 hours!!!
ما رأيك في أن تطبع بيتاً باستخدام طابعة ثلاثية في أقل من 24 ساعة!!!


This is what the near future technology is hiding for you. Printing your dream house direct from the drawing to the site in less than a day!!! All what you need is to design your dream house using a design software and a connection to a massive 3D printer.

This is exactly what the Chinese WinSun Decoration Design Engineering Co. have done in December 2013. They printed 10 homes, on site, in 24 hours out of recycled materials in Shanghai's Qingpu district. The 3-D printer used to build the houses is 152m long, 10m wide and 6.6m high. The "ink" it used is based on high-grade cement and glass fiber. Like traditional 3D printers, the system carefully spills out those materials layer by layer, consistently building upward. Each home costs around $4,800 to build.
هذا ما تختبئوه لك تكنولوجيا المستقبل القريب. طباعة منزل أحلامك من الرسم مباشرة إلى الموقع في أقل من يوم واحد!! فكل ما تحتاجه هو تصميم منزل أحلامك باستخدام برامج التصميم بالحاسوب ثم تقوم بتوصيل الحاسوب إلى طابعة تجسيم ثلاثية الأبعاد ضخمة.

فهذا بالضبط ما فعلته شركة ونسن الهندسية لتصميم الديكور الصينية في ديسمبر 2013. إذ قاموا بطباعة عشرة بيوت في موقع البناء خلال 24 ساعة وذلك من مواد معادة التدوير في منطقة كوينغبو شنغهاي. وبلغ طول الطابعة المجسمة العملاقة 152 متراً وعرضها عشرة أمتار وارتفاعها 6.6 متراً. واعتمد "الحبر" الذي استخدم على الأسمنت عالي الجودة والألياف الزجاجية. وكمثل الطابعات الثلاثية التقليدية قامت بسكب تلك المواد طبقة فوق طبقة باستمرار تصاعدي. وقد كلف البيت الواحد حوالي 4,800 دولار.

A printed castle   قلعة مطبوعة


This isn't the first attempt at 3-D printing large structures in a short amount of time. The University of Southern California tested a giant 3D printer that could be used to build a whole house in under 24 hours. Parts were made offsite then assembled onsite. NASA gave a grant to University of Southern California to use the technology to work on designing structures that can be built on the moon and other planets that could one day be colonized by humans.

In Amsterdam earlier this year, construction of a 3D-printed house began. The house is made out of plastic bricks that fit together like Lego.
هذه ليست المحاولة الأولى في الطباعة الثلاثية للهياكل الكبيرة في فترة زمينة قصيرة. فجامعة جنوب كاليفورنيا كانت قد اختبرت طابعة ثلاثية عملاقة يمكن استخدمها لبناء بيت كامل في أقل من 24 ساعة. إذ قامت الجامعة بطبع الأجزاء خارج الموقع ثم تم تجميعها في الموقع. وقد قدمت ناسا منحة لجامعة جنوب كاليفورنيا لاستخدامها في هذه التكنولوجيا للعمل على تصميم هياكل تبنى آلياً على القمر وعلى الكواكب الأخرى التي يمكن للبشر استعمارها يوماً ما.

في وقت سابق من هذا العام بدأ بناء منزل مطبوع طباعة ثلاثية الأبعاد في أمستردام. حيث صنع المنزل من الطوب البلاستيكي الذي يركب معا مثل الليغو.

NASA hopes to print dwellings on planets   ناسا تأمل في طبع مستوطنات على الكواكب


10 Chinese houses in one day   عشر بيوت صينية في يوم واحد






Watch this video   شاهد هذا المقطع

Giant 3D printer   طابعة ضخمة ثلاثية الأبعاد


Minnesota-based engineer A. Rudenko completed a 3D printed concrete castle.
المهندس المقيم في مينوسوتا أنهى طباعة قلعة ثلاثية الأبعاد من الإسمنت.





Printer head laying cement to build walls   رأس الطابعة يرص الإسمنت على طبقات لبناء الجدران


Close-up of the cement nozzle   رأس الطابعة عن قرب



Watch how the castle was printed   شاهد كيف طبعت القلعة


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Print Your Car and Drive it
Make You Own Clothes on a 3D Printer
Print Your Shoes & Wear Them
Marvelous 3D Printed Sugar Cubes

0 comments:

Post a Comment