By Amin Sarhan - Nov 21, 2013

Henna Designs on Baldheaded and Pregnant Bellies
الرسم بالحناء على الصلعات وبطون الحوامل


Ladies, how about shaving your heads to get a nice design of henna as a crown?
ما رأيك سيدتي في أن تحلقي شعر رأسك لتستبدليه برسمة فنية من الحنة تكون لك تاجاً؟


It seems that there is a recent trend in Canada and USA to use bald heads as canvas to create intricate and captivating hand-painted designs with henna. This artwork is called 'Henna Crowns'. A henna artist would take between 60 and 90 minutes to create the design at a cost of about $100.
يبدو أن هناك اتجاها حديثا في كندا والولايات المتحدة الأمريكية إلى استخدام رؤوس الصلعان كلوحات لخلق تصاميم معقدة وآسرة ترسم باليد باستخدام الحناء. ويطلق على هذا العمل الفني 'تيجان الحناء'. ويستغرق فنان الحناء ما بين 60 و 90 دقيقة لرسم التصميم بتكلفة قدرها حوالي 100 دولار.



I was expecting that more men than women would have henna crowns, because the percentage of bald men is higher, but in contrary most of the henna crowns are done on women, I think after shaving their scalps. The idea of henna designs has extended to pregnant women bellies as well. See my previous article Pregnant Belly Paintings.
كنت أتوقع أن أرى عدداً أكبر من الرجال يرسمون تيجان الحناء على صلعاتهم بحكم أن الرجال أكثر عرضة للصلع من النساء ولكن عكس ذلك وجدت أن من يرسم هذه التيجان أكثرهم من النساء وأعتقد بعد حلق رؤوسهن. وقد توسعت فكرة تصاميم الحناء لتشمل بطون الحوامل. انظر أيضاً مقالتي السابقة 'الرسم على بطون الحوامل'.










Men also have a share   وحتى الرجال لهم نصيب


Pregnant bellies have a share as well   وبطون الحوامل لها نصيب أيضاً






You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Painting on Lips
Amazing Realistic Hand Art
Covering Cats Into Canvas
Pregnant Belly Paintings

0 comments:

Post a Comment