By Amin Sarhan - Nov 19, 2013

Gilded-Jeweled Skulls & Skeletons in Europe
هياكل وجماجم مرصعة بالذهب والجواهر في أوروبا


Valentine bones, the Love Day Saint, in Bad Schussenreid, Germany.
عظام فالنتين، قديس يوم الحب، موجودة في باد شوسنريد بألمانيا.


I thought that the Mexican "Bead Decorated Skulls" are bewildering, till I saw, and specifically in Europe, skulls and skeletons adorned with jewels, gold and precious stones exhibited at certain churches.

Los Angeles Photographer Paul Koudounaris published a book titled "Heavenly Bodies: Cult Treasures & Spectacular Saints from the Catacombs". The book includes photos from various Catholic religious institutions in Europe.
أعتقدت أن "الجماجم المزينة بالخرز" في المكسيك هو أمر مستغرب، إلى أن رأيت وفي أوروبا بالذات جماجماً وهياكل عظمية مزينة بالمجوهرات والذهب والأحجار الكريمة معروضة في بعض الكنائس.

نشر المصور بول كودونريس من لوس أنجلوس كتاباً بعنوان "الأجساد الفردوسية: كنوز المذاهب وروعة القديسين من سراديب الموتى" ويتضمن الكتاب صوراً من مؤسسات دينية كاثوليكية متعددة في أوروبا.

Bones & skulls of other saints   عظام وجماجم قديسين آخرين


The story goes like this: In 1578 word spread of the discovery in Rome of a network of underground tombs containing the remains of thousands of early Christian martyrs. On the orders of the Vatican, thousands of skeletons of these supposed saints were dug up from Roman catacombs and installed in towns around Germany, Austria and Switzerland to replace holy relics that were destroyed during the Protestant Reformation. Once in place the skeletons were then carefully reassembled and enshrined in costumes, wigs, jewels, crowns, gold lace, and armor as a physical reminder of the heavenly treasures that awaited in the afterlife!
والموضوع هو كما يلي: في عام 1578 انتشرت قصة اكتشاف شبكة من المقابر تحت الأرض في روما تضم رفات آلاف أوائل الشهداء المسيحيين. وبناء على أوامر من الفاتيكان تم إخراج آلاف الهياكل العظمية لهؤلاء القديسين المزعومين من سراديب الموتى الرومانية وأرسلت إلى مدن في جميع أنحاء ألمانيا والنمسا وسويسرا لتحل محل الآثار المقدسة التي أتلفت خلال الإصلاح البروتستانتي. وعند وصولها إلى أماكنها تمت إعادة تجميع الهياكل العظمية بعناية ووضعت عليها الأزياء والشعر المستعار والمجوهرات والتيجان والدانتيل الذهبي والدروع لتذكير المؤمنين بالكنوز الفردوسية التي تنتظرهم في الآخرة!













Heavenly Bodies Book Cover   غلاف كتاب الأجساد الفردوسية



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
How to Walk the Dead
6 Million Skulls in Paris Tunnels
Bone Church Near Prague
Bead Decorated Skulls

0 comments:

Post a Comment