By Amin Sarhan - Sep 20, 2013

Zebroids: Zebra-Equine Hybrids
زيبرويد: هجين الحمار الوحشي مع الأحصنة


This is not digitally manipulated picture. It is a Zebroid, a zebra-equine hybrid.
هذه الصورة ليست معدلة بالحاسوب. وإنما لزيبرويد هجين مابين الحمار الوحشي والحمار العادي.


A zebroid is the offspring of any cross between a zebra and a horse or a donkey. Zebroids have been bred since the 19th century. Zebroids physically resemble their non-zebra parent, but are striped like a zebra. The stripes generally cover only parts of the body, and might be confined to the legs or spread onto parts of the body or neck.
والزيبرويد هو نسل تهجين بين الحمار الوحشي والحصان أو الحمار. وقد تم تهجين الزيبرويدات منذ القرن 19. والزيبرويدات تشبه جسديا الأب أو ألأم غير الوحشي ولكنها مخططة مثل حمار الوحش. وبشكل عام تغطي الخطوط فقط بعض أجزاء من الجسم، وقد تقتصر على الساقين أو على بعض أجزاءٍ من الجسم أو العنق.



Though horse has 64 chromosomes, donkey has 62 chromosomes and zebra has between 32 and 46 (depending on species), viable hybrids are possible. The number of chromosomes in the hybrid is somewhere in between.
وعلى الرغم من أن لدى الحصان 64 كروموسوماً والحمار 62 كروموسوماً ولحمار الوحش ما بين 32 و 46 كروموسوماً (حسب نوعه) فإن التهجين ممكن. ويكون عدد الكروموسومات في الهجين الناتج ما بين الرقمين.















You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Elegance of Horses' Hair-Styling
Donkey Skin for Fertility & Lustrous Skin
Italian Donkey Meat Festivals
Marriage and Donkeys

0 comments:

Post a Comment