By Amin Sarhan - May 27, 2013

Stylish Coffins of Ghana are Shoes & Onions
توابيت غانا الأنيقة، أحذية وبصل


This is not an enlarged shoes model, it is a fancy coffin from Ghana!
هذا ليس نموذجاً مكبراً لحذاء ولكنه تابوت فاخر من غانا!


For the Ga tribe in coastal Ghana, west Africa, funerals are a time of mourning, but also of celebration. The Ga people believe that when beloved ones die, they must moved to the other life in style in brightly colored coffins representing their career. Such as a car if they were a driver, a fish if their livelihood was the sea -- or a sewing machine for a seamstress. They might also symbolize an addiction -- such as a bottle of beer or cigarettes.
الجنازات عند قبيلة غا في غانا الساحلية، غرب أفريقيا، هي وقت للحداد، ولكنها أيضا وقت للاحتفال. فشعب غا يعتقد أنه عندما يموت أحبائهم فعليهم نقلهم إلى حياة الأخرى بأناقة في توابيت زاهية الألوان تمثل المهنة التي اعتاشوا منها. فتصميم التابوت يمثل جانبأً من حياة المتوفى – فتابوت على شكل سيارة إذا كان المتوفى سائقاً أو سمكة إذا كان رزقه يعتمد على البحر - أو آلة خياطة إذا كان خياطاً. أو قد يرمز التنابوت إلى إدمان المتوفى - مثل زجاجة البيرة أو علبة السجائر.

Onion lovers got a special coffin   محبي البصل لهم تابوت خاص


Custom coffins started in the 1950s. On the hot and crowded streets of Accra, the capital of Ghana, one can find various coffin models at numerous coffin vendors. A coffin can cost $400 dollars. Fantasy Coffins have now become a tourist attraction for the country.
بدأ تقليد التوابيت الفاخرة في الخمسينيات. ويمكن للمرء أن يجد العديد من أشكال التوابيت المختلفة عند محلات بيع التوابيت في الجو الحار للشوارع المزدحمة في أكرا عاصمة غانا بتكلفة تصل إلى 400 دولار للنعش الواحد. وقد أصبحت الآن التوابيت المميزة مصدر جذب سياحي لهذا البلد.

Many westerners go there to order their special fancy coffins, like this cameraman who seems to take his career with him when dead.
العديد من الغربيين يذهبون إلى هناك لطلب أكفان خاصة يتميزون بها، مثل هذا المصور التلفزيوني الذي يبدو سيأخذ وظيفته معه عند موته.


Coffin for speed boat lovers   تابوت لهواة القوارب السريعة


Joggers coffin   تابوت للعدائيين


Smokers' coffin   تابوت للمدخنين


Coffin for those who enjoy killing   تابوت لمحبي القتل


Pilots coffin   تابوت للطييارين


Mercedes lovers coffin   تابوت لمحبي المرسيديس


Mobile addicts coffin   تابوت لمدمني الجوالات


Cola addicts coffin   تابوت لمدمني المشروبات الغازية



Writers coffin   تابوت للكتاب


Photographers' coffin   تابوت للمصورين


Nature lovers can rest in piece   محبي الطبيعة يمكنهم الرقاد بسلام


Coffin workshops   ورشة توابيت



Coffin sale shops   دكاكين بيع التوابيت








You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
How to Walk the Dead
Spirits Rise from Mud
Cambodian Spirits Show on Trees
Ghost Hunters Raid Haunted Hospital in Riyadh

0 comments:

Post a Comment