By Amin Sarhan - Feb 27, 2013

Does Red Bull Contain Urine?
هل يحوي مشروب ريد بول على البول؟


I have read somewhere that Red Bull and many other power drinks include an ingredient derived from bull's urine and semen. Is it true?
كنت قد قرأت في مكان ما بأن مشروبات الطاقة بما فيها مشروب ريد بول الشهير بها محتويات مستخرجة من بول الثور وحيواناته المنوية. فهل هذا صحيح؟


Red Bull is very popular energy drink, over 25 years old and has sold 35 billion cans till now in over 165 countries.

But does it contain bull's urine or bull's semen or extracts from both. According to Red Bull's site it contains among other ingredients "tuarine" which is an amino acid found in bull's semen and urine. The name "taurine" actually references "taurus", Latin for "bull" or "ox", which in turn taken from the Arabic word "Thour".

Red Bull defends that its tuarine ingredient is not derived from animals, but is synthetically produced. See Red Bull's statement "Is Taurine made from bull's testicles?"
يحظى مشروب الطاقة ريد بول (أو الثور الأحمر) بشعبية كبيرة، عمره يتجاوز 25 سنة وقد باع حتى الآن 35 مليار علبة في أكثر من 165 بلدا.

ولكن هل يحتوي على بول الثور أو السائل المنوي للثور أو مستخلصات من كليهما. وفقا لموقع ريد بول فأنه يحتوي إضافة إلى مكونات أخرى على مادة الـ "تورين" و هي من الأحماض الأمينية الموجودة في السائل المنوي للثور وفي بوله. واسم "تورين" في الواقع يرجع إلى كلمة "توروس" اللاتينية والتي أخذت من كلمة ثور العربية.

وتدافع شركة ريد بول بأنها لا تستمد مادة التورين من الحيوانات، ولكنه يتم إنتاجها صناعياً. انظر بيان ريد بول "هل التورين مصنوع من خصيتي الثور؟"

Do you know that Red Bull originated from Thailand!
ولكن هل تعلم أن ريد بول بدأ من تايلاند!


Chaleo Yoovidhya, a self-made Thai billionaire introduced Krating Daeng (Red Bull in English) in the 1970s. It became popular among Thai truck drivers and laborers. In 1984, Chaleo with Dietrich Mateschitz, an Austrian partner, turned Red Bull into a global brand. Forbes magazine listed both Chaleo and Mateschitz as the 250th richest people in the world with an estimated net worth of $4 billion.
فقد بدأ الملياردير العصامي التايلاندي تشاليو يوفيديا مشروب كراتينج داينج (ريد بول باللغة الإنجليزية) في السبعينات. فأصبح مشروباً شعبياً بين سائقي الشاحنات والعمال التايلانديين. وفي عام 1984 حول تشاليو مع شريكه النمساوي ديتريش ماتيشيتز ريد بول إلى علامة تجارية عالمية. وقد أدرجت مجلة فوربس كلاً من تشاليو وماتيشيتز من بين أغنى 250 شخصاً في العالم بثروة صافية تقدر بـ 4 مليارات دولار.



In India rather than using turine they use "gau jal" or "cow water", that is, distilled cow urine. According to devotees it is very healthy and would be able to compete with the likes of Coca Cola and Pepsi. Cow urine has been used in Indian Ayurvedic (traditional medicine) practice for many millennia. It can be even ordered at www.vedicgiftshop.com.
وفي الهند بدلا من استخدام مادة التورين يستخدمون "جاو جال" أو "مياه البقر" أي بول البقر المقطر. فوفقا لمحبيه فهو صحي جدا وسوف يكون قادراً على منافسة مشروبات من أمثال كوكا كولا وبيبسي. وقد استخدم بول البقر في ممارسة الايورفيدا الهندية (الطب التقليدي) لآلاف السنين. ويمكنك شراؤه من موقع www.vedicgiftshop.com على الانترنت.










Finally! Pee Cola, from Ghana. No urine here, just a name!!
وأخيراً بي كولا (بي بالإنكليزية تعني البول بلغة الصغار) من غانا. لا لا تحوي بولاً وهو مجرد إسم!!




You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Female Standing-up Urination Inventions
Fetuses Breathe, Urinate & Smile in Wombs
Mr. Toilet & World Toilet Organization
Drinks Own Urine, Another Eats Husband Ashes

0 comments:

Post a Comment