By Amin Sarhan - Nov 10, 2012

In Holland the 1814 War Repeats Every Year
حرب 1814 تتكرر كل عام في هولندا




Every year, in May a war erupts around Bourtange Fortress, exactly as happened in the year 1814 to defend the fortress. Around 600 soldiers revive the Napoleonic history and fight the 1814 battle again, The battle will be fought by infantry and cavalry. Many thundering cannons and cracking muskets will contribute in the fight. Soldiers live in tent camps (bivouacs) as life was around 200 years ago. Clothing, weapons, kitchen utensils, tents, camp life and eating habits are exact copies of those from around 1814.
في شهر مايو (أيار) من كل عام تندلع الحرب حول قلعة بورتانج تماما كما كانت تحدث في عام 1814 دفاعاً عن القلعة. يشترك في هذه الحرب حوالي 600 جندي إحياءً للتاريخ النابليوني ويخوضون معركة 1814 مرة أخرى. ويخوض هذه المعركة فرق المشاة والفرسان. وتنطلق عديد من المدافع الهادرة والبنادق بين المتحاربين. ويعيش الجنود في خيم المعسكرات بنفس الطريقة التي كانت عليها الحياة قبل حوالي 200 سنة. فالملابس والأسلحة وأدوات المطبخ والخيام والحياة في المخيمات وعادات الأكل هي نسخ طبق الأصل من تلك من التي كانت عام 1814.



Near the German border, in the beautiful Westerwolde (Southeast Groningen), is the star shaped fortress of Bourtange, surrounded by water filled moats.

The fortress was built during the Eighty Years' War (c. 1568–1648) when William I of Orange wanted to control the only road between Germany and the city of Groningen which was controlled by the Spaniards.

Around 1960 it was decided to rebuild Bourtange to its state of 1740-1750.
بالقرب من الحدود الألمانية وفي منطقة وسترولد الجميلة (جنوب شرق جرونينجن) تقع قلعة بورتانج المبنية على شكل نجمة وتحيط بها خنادق مملوءة بالمياه.

بنيت القلعة خلال حرب الثمانين عاما (مابين 1568-1648) عندما أراد ويليام الأول حاكم أورانج السيطرة على الطريق الوحيد بين ألمانيا ومدينة جرونينجن التي كان يسيطر عليها الأسبان.

وفي حوالي عام 1960 تقرر إعادة بناء بورتانج وفق ما كانت عليه في سنوات1740-1750.

Boutange fortress   قلعة بورتانج












The museum   المتحف الحربي


The annual war in may   الحرب السنوية في شهر مايو







Aerial photo   صورة جوية



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Dutch Village With No Roads
Flower Farms in Holland
Dutch Bulbflower Parade
Nine-Points Star Town


0 comments:

Post a Comment