By Amin Sarhan - Aug 4, 2012

Giant Skeleton Touring Europe
هيكل عظمي ضخم يجوب أوروبا




A 28 meter a human skeleton and is currently on display at MAXXI museum of contemporary art in Rome, Italy. The Giant was first unveiled in 1990 in Grenoble, France. Thereafter it visited Naples, Ancona and Milan in Italy. Then it landed in Versailles, France. In 2008 it was displayed in Hornu, Belgium before it was moved to it current location in Rome.

The skeleton is created by Italian artist Gino De Dominicis, who named it 'Calamita Cosmica' (Cosmic Magnet in English). Except for the strange long nose, the Skelton is a perfect scaled model of the human skeleton.
هيكل عظمي بشري طوله 28 متر يعرض حاليا في متحف ماكسي للفن المعاصر في روما بايطاليا. كشف الستار عن العملاق لأول مرة في عام 1990 في غرونوبل بفرنسا. وزار بعد ذلك مدن نابولي وانكونا وميلانو في ايطاليا. ثم نزل ضيفاً في قصر فرساي في باريس في فرنسا. وفي عام 2008 تم عرضه في بلجيكا قبل نقله إلى مقره الحالي في روما.

وهذا الهيكل هو من نحت الفنان الإيطالي جينو دي دومينيكيس، الذي أسماه "كالميتا كوزميكا" (أي المغناطيس الكوني). باستثناء الأنف الطويل الغريب فإن الهيكل هو نموذج مثالي مكبر لهيكل عظمي بشري.

Visiting Milan, Italy   يزور ميلانو بإيطاليا





In Belgium   في بلجيكا




At MAXXI museum in Rome, Italy   في متحف ماكسي في روما بإيطاليا


At Versailles, Paris - France   في قصر فرساي في باريس بفرنسا



You may like to read these   قد ترغب بقراءة ما يلي

Bone Church Near Prague

6 Million Skulls in Paris Tunnels

Bead Decorated Skulls

Where are their Bodies?

0 comments:

Post a Comment