By Amin Sarhan - Aug 13, 2017

Learn to Love Your Face Even if Deformed
تعلموا كيف تحبون وجهوكم حتى لو كانت مشوهة


Man, with face deformation syndrome, teaches children with the same to love themselves.
رجل مصاب بمتلازمة تشوه الوجوه يعلم الأطفال الذين يعانون من نفس المرض كيف يحبون أنفسهم.


Jono Lancaster from London, suffers from a rare congenital disease called Treacher Collins syndrome (TCS), which occurs in one out of 50,000 people. The disease affects the development of facial bone and tissue layers in the womb, causing a person to be born with facial deformities. Despite the fact that there are medical operations to partially correct this problem, there are also emotional consequences arising out of self-doubt about their appearance. Jono even admits that it took him more than twenty years to fall in love with his face, so he is now trying to teach children with TCS to love their selves.
جونو لانكستر اللندني، يعاني من مرض خلقي نادر يسمى متلازمة تريشر كولينز (تي سي إس)، وهي تحدث لواحد من أصل 50 ألف شخص تفريبا. ويؤثر هذا المرض على تطور طبقات عظام الوجه والأنسجة خلال الحمل في الرحم، مما يؤدي إلى أن يولد الشخص بتشوهات في الوجه. وعلى الرغم من أن هناك عمليات طبية للتصحيح الجزئي لبعض آثار هذه المشكلة، إلا أن هناك أيضا عواقب نفسية تنجم عن عدم الثقة بسبب المظهر. ويعترف جونو أنه احتاج إلى أكثر من عشرين عاما ليقع في الحب مع وجهه المشوه، لذلك فهو يحاول الآن تعليم الأطفال المصابين بهذه المتلازمة حول العالم كيف يحبون أنفسهم كما هم.

Jono took 20 years to love himself, at 30 he wanted to share his experiences with others.
استغرق جونو 20 عاما كي يحب نفسه، وفي سن الـ 30 أراد أن ينقل ويشارك خبرته مع الآخرين.


The main features of Treacher Collins syndrome are poor development of certain parts of the skull and facial tissues, mainly the ears and eyes. The most obvious of deformities is the slanting eyes and the cheek bones and chin. Auditory and visual impairment are usually a part of the syndrome. They may or may not have ears. If they do, they might be very small. Some individuals may have their ear canal missing. Apart from these usual cases, some may even have some sort of deformity in hands or fingers.
الملامح الرئيسية لمتلازمة تريتشر كولينز هي ضعف نمو أجزاء معينة من عظام الجمجمة وأنسجة الوجه، وخاصة الأذنين والعينين. وأكثر التشوهات وضوحا هي العيون المائلة انحدارا من الوسط نحو الخارج وشكل عظام الخد والذقن. وعادة ما يكون ضعف السمع والبصر هما جزءان من هذه المتلازمة. وقد توجد الأذنان أو لا توجد. وإن وجدت فإنها قد تكون صغيرة جدا. وقد تكون قناة الأذن في بعض الأشخاص مفقودة. وبصرف النظر عن هذه الحالات المعتادة في هذه المتلازمة ، فقد يكون لدى البعض نوع من التشوه في اليدين أو الأصابع.

Jono travels around the world to share his experience in loving himself.
جونو يسافر في أرجاء العالم لينقل خبرته في حب ذاته.







Treacher Collins syndrome son   إبن مصاب بمتلازمة تريشر كولينز


Boy born with no ears, no roof to his mouth    إبن مصاب ليس له أذنان ولا سقف حلق


Treacher Collins Family: Mum and daughter    عائلة متلازمة تريشر كولينز: ألم والبنت


Father and daughter   الأب والبنت


Brother and sister   الأخ والأخت


Son have breathing and feeding tubes, can't speak and communicates via sign language.
الابن لديه أنبوب للتنفس وأنبوب للتغذية، و لا يمكنه التحدث، والتواصل إلا عن طريق لغة الإشارة.



Complete family   جميع أفراد العائلة


Source: Wikipedia, Jono Facebook المصادر:ـ

You may like to read these   قد ترغب بقراءة ما يلي
Tree Man
Werewolves That Don't Bite
Women that Never Shower
Over 60 Years Without Shower

0 comments:

Post a Comment