By Amin Sarhan - Apr 12, 2017

Festival of Long Beautiful Hair Without Shampoo
مهرجان الشعر الطويل الجميل بدون الشامبو


Long queue of beauties contesting with long beautiful hair.
طابور طويل من الجميلات اللائي يتنافسن بشعرهن الطويل الجميل.


These are girls of Hong Yao ethnic group showing their long hair during the celebration of the Sanyuesan Festival in Huangluo Village in southern China's Guangxi Zhuang province. The annual festival happens on the third day of the third lunar month.

The women of Huangluo can only cut their hair once in their lives, on their 18th birthday. But the cut hair isn't sold off to find its way into a packet of Kardashian brand hair extensions. Here, it's given to the girl's grandmother and made into an ornamental headpiece.
هؤلاء هن بنات قبيلة هونغ ياو الأقلية العرقية يظهرن شعرهن الطويل خلال الاحتفال بمهرجان سانيويسان فى قرية هوانغلو في مقاطعة قوانغشى فى جنوب الصين. ويقام هذا المهرجان السنوي في اليوم الثالث من الشهر القمري الثالث.

لا يجوز لنساء هوانغلو أن يقصصن شعرهن إلا مرة واحدة في حياتهن، في عيد ميلادهن الثامن عشر. ولا يتم بيع الشعر المقصوص ليجد طريقه إلى باكيتات وصلات الشعر التي تباع تحت ماركة كارداشيان. بل يتم منه صنع غطاء تزيني للرأس يعطى إلى جدة الفتاة.

No shampoo, but natural water streams are used to take care of long hair.
العناية بالشعر الطويل بدون أي شامبو ولكن بالإعتماد على جداول الماء الطبيعية.


By 2019, the global shampoo market is expected to reach an estimated value of $26 billion. But the Hong Yao women of Huangluo Village won't be contributing a single dime to the industry– because apparently, they have better natural ways to take care of their hair!
من المتوقع أن تصل قيمة مبيعات سوق الشامبو العالمي بحلول عام 2019 إلى 26 مليار دولار تقريبا. ولكن نساء ياو هونغ في قرية هوانغلو لن يساهمن بفلس واحد في هذه الصناعة - إذ يبدو أن لديهن طرق طبيعية أفضل للعناية بشعرهن.




Hong Yao women are proud of their healthy long hair at Sanyuesan Festival.
نساء قبيلة هونغ ياو فخورات بشعرهن الصحي الطويل في مهرجان سانيويسان.







Cut hair are not sold, but made into ornamental headpieces for grandmothers.
الشعر المقصوص لا يباع وإنما يصنع منه غطاء رأس تزيني للجدات.



Source:  messynessychic.com المصدر:ـ

You may like to read these   قد ترغب بقراءة ما يلي
Strangest Hair Shavers for Men
Stylish Beards & Mustaches
Jewelry From Human Hair
Magnificent Hair Braids

0 comments:

Post a Comment