By Amin Sarhan - Mar 2, 2015

Hyper Realistic Binge-Eating Self Portraits, Even Nude
ترسم نفسها بواقعية مفرطة مع نهمها للأكل حتى وهي عارية


What is the relationship between women and their secret binge eating?
ماهو سر العلاقة بين المرأة وإفراطها السري في الأكل؟


For many, a snack is not just a snack. It could be a means of rebellion, a secret indulgence, a compulsory drug or a well-deserved reward. A seven layer cake may often has a few extra layers of meanings beneath the surface.

Lee Price from Santa Fe in New Mexico, USA, is an artist that explores the complicated relationship between women and food, through her hyper realistic self-portraits depicting her secret binge-eating in various places of her house, in bed, in bathroom and even nude. Lee has contributed in many exhibitions all around USA, some were solo exhibitions.
بالنسبة للكثيرين ليست الوجبة الخفيفة مجرد وجبة خفيفة. إذ قد تكون وسيلة للتمرد أو المتعة السرية أو إدمان أو استحقاق مكافأة ذاتية. ففي كثير من الأحيان يكون في الكعكة ذات الطبقات السبع طبقات إضافية من المعاني مخبأة تحت سطحها.

لي برايس من سانتافي في ولاية نيو مكسيكو بأمريكا، فنانة تستكشف هذه العلاقة المعقدة بين المرأة والأكل، من خلال لوحاتها المفرطة في الواقعية والتي ترسم فيها ذاتها في إفراطها السري للأكل في أماكن مختلفة من بيتها، في الفراش وفي الحمام وحتى وهي عارية. وقد اشتركت لي في العديد من المعارض حول الولايات المتحدة، بعضها كان فردياً.

Snacks every where even in bed?   وجبات خفيفة في كل مكان حتى في السرير؟












You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Life Comes Back to Van Gogh's Cut Ear
Giants and Dwarfs of Ron Mueck
Fantastic 3D Paintings of Sea Creatures
Bizarre Hyper-Realistic Human Sculptures

0 comments:

Post a Comment