By Amin Sarhan - Oct 7, 2014

Space Debris Falling on Earth
زبالة الفضاء تسقط على الأرض


What appears to you as a falling meteor, could be a man-made debris.
ما يظهر لك أنه شهاب أو نيزك يسقط، قد يكون من مخلفات بني البشر المرمية في الفضاء.


Orbital debris is any man-made object in orbit about the Earth. There are almost 300 millions of them orbiting earth including derelict spacecraft and upper stages of launch vehicles, debris intentionally released, debris resulting from explosions or collisions, solid rocket motor effluents, and tiny flecks of paint released by thermal stress or small particle impacts. In addition to potential threat to orbiting satellites and space stations, debris may fall and hit earth.

During the past 40 years an average of one piece of debris fell back to Earth each day. Falling debris speed can reach 1,600 km per hour. Though most falling pieces are expected to burn up as they streak through the atmosphere, some could reach earth and cause damage.
الحطام المداري هو أي جسم من صنع الإنسان يدور في مدار حول الأرض. وهناك حوالي 300 مليون منها بما في ذلك المركبات الفضائية المهجورة والمراحل العليا من محركات الاطلاق والنفايات المرمية عمدا والحطام الذي ينتج عن انفجار أو اصطدام المركبات الفضائية والنفايات السائلة للمحركات الصاروخية والبقع الصغيرة من الطلاء الناتجة عن الإجهاد الحراري أو اصطدامات الجسيمات الصغيرة. إضافة إلى ما تشكله هذه الجسميات المدارية من خطر محتمل على الأقمار الصناعية والمحطات الفضائية فإنها قد تسقط وتضرب الأرض.

خلال السنوات الـ 40 الماضية كان معدل سقوط الحطام إلى الأرض هو قطعة واحدة في كل يوم. وسرعة مرورها في الغلاف الجوي للأرض قد يصل إلى 1,600 كم في الساعة. ورغم أنه من المتوقع احتراق معظم القطع الساقطة عبر الغلاف الجوي إلا أن بعضها قد يصل إلى الأرض مسبباً أضرارا.



Approximately 22,000 objects larger than 10 cm are known to exist and tracked by NASA. The estimated population of particles between 1 and 10 cm in diameter is approximately 500,000. The number of particles smaller than 1 cm probably exceeds tens of millions.

When in low-Earth orbit, space junk is flying between 21,000 to 29,000 km per hour. Debris in orbits below 600 km normally fall back to Earth within several years.
وهناك حوالي 22 ألف جسم حجمها أكبر من 10 سم معروفة في الفضاء تقوم ناسا بتعقبها. ويقدر عدد الجسيمات التي يبلغ قطرها ما بين 1 و 10 سم بحوالي 500 ألفاً. وأما عدد الجسيمات الأصغر من 1 سم ربما يتجاوز عددها عشرات الملايين.

عندما تدور هذه الجسيمات في مدار منخفض تكون سرعتها ما بين 21 ألف إلى 29 ألف كم في الساعة. والحطام الدائر في مدارات أقل من 600 كم تقع في العادة على الأرض في غضون عدة سنوات.

Artist's impression; debris sizes are exaggerated.
صورة لرسام ضخم فيها حجوم الحطام المداري لتوضيح المزبلة الفضائية.


Falling debris every where   نفايات فضائية تسقط في كل مكان





















You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Chance for Immigration and Instant Citizenship
Transparent Intelligent Plane by 2050
What it Takes to Reach Mars
World Cities At Night From Space

0 comments:

Post a Comment