By Amin Sarhan - Aug 17, 2013

Transparent Intelligent Plane by 2050
طائرة شفافة ذكية بحلول 2050




Airbus Industries unveiled a plan to produce the first transparent intelligent plane by year 2050. Its walls change according to light conditions.

If you are one of those who enjoy heights and seeing the world from above, this see-through experience will have no parallel. But it is not for those who fear flying or heights. Though its 'intelligent' walls membranes allow passengers to control wall transparency, temperature and play interactive games.
أعلنت شركة «صناعات إيرباص» عن مخطط لإنتاج أول طائرة شفافة وذكية بحوالي عام 2050. جدرانها تتغير تبعاً للإضاءة الخارجية.

فإذا كنت واحدا من أولئك الذين يتمتعون بالمرتفعات ورؤية العالم من فوق، فإن النظر من خلال الجدران الشفافة ستكون تجربة لا مثيل لها. ولكنها ليست لأولئك الذين يخشون الطيران أو الارتفاعات. رغم أن أغشية جدرانها 'الذكية' تسمح للركاب بتغيير شفافية جدار الشفافية والتحكم بدرجة الحرارة ولعب الألعاب التفاعلية.


First, business and economy cabins are replaced by zones for relaxation in the front, work in the back, and a fully-stocked bar for socializing.

This futuristic concept plane will have a lot of hi-tech means of comfort and enjoyment. Passengers can project holographic virtual décor on the wall, indistinguishable from the real world, showing destination scenes, a city skyline, a tropical forest, beaches, a Japanese garden, or even their bedroom at home, a business conference, etc.
بدلاً من درجات الأولى والأعمال والاقتصادية ستقسم الطائرة إلى منطقتين، واحدة للراحة في الأمام والثانية للعمل في الخلف. وسيكون هناك بار متكامل للتعارف.

ستعجّ هذه الطائرة المستقبلية بكل ما يخطر ببالك من تقنيات الراحة والترفيه المستقبلي. إذ يمكن للمسافرين عرض ديكور مصطنع على الجدار هولوغرافي، لا يمكن تفريقه عن العالم الحقيقي، يظهر مشاهد من جهة الوصول أو أفق مدينة ما أو غابة استوائية أو شواطئ أو حديقة يابانية أو حتى غرف نوم منازلهم أو مؤتمراً لرجال الاعمال، الخ.






Holographic entertainment display powered by the heat of passengers' bodies.
شاشة تسلية هولوغرافية تأخذ طاقتها من حرارة جسم المسافر.



Virtual golf   لعبة غولف مصطنعة


Interactive cabin   مقصورة تفاعلية






More information can be found on dailymail.co.uk تجدون معلومات إضافية على

Watch this video clip    شاهد مقطع الفيديو

You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Chance for Immigration and Instant Citizenship
Lorraine Mondial Air Ballons
What it Takes to Reach Mars
World Cities At Night From Space

0 comments:

Post a Comment