By Amin Sarhan - Sep 28, 2013

Inspect Your Hotel Room Cleanliness
افحص نظافة غرفتك بالفندق


Is your hotel room clean?   هل غرفتك في الفندق نظيفة؟


From the swankiest five-star resorts to more modest accommodations, hotels offer refuge, a place to unwind and lay your head for a good night's sleep. But, according to ABC news report, beware: There could be some unwanted guests resting -- or nesting -- with you.

Naked eye cannot see a lot of things on the sheets, carpet, and table tops, like bacteria, germs, residues from blood stains, urine, semen, bed bugs or even bed bug feces.
من أرقى المنتجعات ذات الخمس نجوم إلى أكثر الأماكن تواضعاً، تقدم الفنادق ملجأ ومكانا للاسترخاء لكي تضع رأسك ليلاً وتنام نوماً هانئاً. ولكن وفقا لتقرير أخبار إيه بي سي، كن حذراً: فقد يكون هناك ضيوفٌ غير المرغوب فيهم يستريحون معك أو بالأحرى يعشعشون معك في الغرفة.

العين المجردة قد لا يمكنها أن ترى الكثير من الأشياء على الشراشف والسجاد وسطوح الطاولات، مثل البكتيريا والجراثيم وبقايا من بقع الدم والبول والسائل المنوي وبق الفراش أو حتى براز البق.



Many more articles and TV reports indicate that not many guests realize how poor hygiene levels in a hotel can be, even in the 5 star hotels. It is recommended that you read Oprah's Hotel Room Germ-Fighting Guide.

One way to insure that a room meets your standards of cleanness, is to use an UV light gadget to inspect the cleanness of your room as usually inspectors do.
وهناك العديد من المقالات والتقارير التلفزيونية تشير إلى أن العديد من الناس لا يدركون مدى ضعف مستوى النظافة في الفنادق حتى في فنادق الـ 5 نجوم. ومن المستحسن أن تقرأوا دليل أوبرا لمكافحة جراثيم غرف الفنادق.

إحدى طرق ضمان أن الغرفة تلبي معاييرك الخاصة بالنظافة، هي استخدام مصباح أشعة فوق بنفسجية لفحص نظافة غرفتك كما يفعل المفتشون عادة.











http://bedbugs.net/how-to-inspect-your-hotel-room-for-bed-bugs/

Possible locations you may need to inspect for bed bugs.
أماكن محتملة قد تود فحصها عن بق الفراش.



Do not ever put your suitcase on the bed, it may carry bugs.
لا تضع أبداً الشنط على السرير لأنها قد تنقل البق.



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Live in a Maharaja's Palace
Idyllic Resort for Lovers
Racing Cars from Macaroon, Bread and Chocolate
Bahamas Atlantis Resort

1 comments:

Anonymous said...

حاجة تجيب الوسواس، أحيانا عدم معرفة محيط الشخص معرفة تحليلية دقيقة يكون أكثر راحة واطمئنانا له، فلو استخدمت هذا الكاشف ثق تماماً بأني حأنام وأنا واقف في الهواء الطلق وممكن بلا ملابس.ـ

Post a Comment