By Amin Sarhan - Jul 7, 2012

Print Your Own 3D Chocolates
إطبع شوكولاتك المجسمة بنفسك


Chocolate lovers may soon be able to print their own 3D creations.
قريبا قد يكون بإمكان محبي الشوكولاتة طباعة إبداعاتهم الخاصة مجسمة ثلاثية الأبعاد.


A 3D printer that uses chocolate has been developed by University of Exeter researchers - and it prints layers of chocolate instead of ink or plastic. Although still a prototype, several retailers have already expressed interest in taking on the device.

قام باحثون في جامعة اكستر ببريطانيا بتطويرطابعة تطبع قطعاً مجسمة ثلاثية الأبعاد من الشوكولاته – فهي تطبع طبقات من الشوكولاته بدلا من الحبر أو البلاستيك. ورغم أن هذه الطابعة ما تزال نموذجا أوليا فقد أعربت عدة شركات عن رغبتها في الحصول على هذا الجهاز.



3D printing using plastic and metal is already widely used in industry to speed up design work. Chocolate printing is just like any other 3D printing technique, builds the 3D shape - layer by layer, printing chocolate instead of ink. Once a layer is completed, it solidifies, and the machine moves on to the next layer. While Exeter printer is still in labs, there are some 3D chocolate printers in the market that are offered for about $4000.

إن الطباعة المجسمة ثلاثية الأبعاد باستخدام المواد البلاستيكية والمعدنية متوفرة وتستخدم على نطاق واسع في الصناعة لتسريع أعمال التصميم. إن طباعة الشوكولاتة المجسمة تشبه تماما تقنيات الطباعة ثلاثية الأبعاد الأخرى إذ يتم بناء المجسم طبقة بعد طبقة باستخدام الشوكولاتة بدلا من الحبر. وحال الانتهاء من طبقة فإنها تتصلب وتقوم الآلة ببناء الطبقة التالية فوقها. ورغم أن طابعة اكستر ما زالت في المختبرات إلا أن هناك عدداً من طابعات الشوكولاتة المجسمة المعروضة للبيع بأسعار تقارب 4000 دولار.






Chocolate crown    تاج من الشوكولاته


Eating his brain, Andy Milns converted a scan of his own brain into chocolate.
يأكل مخه، فقد حول آندي ميلنز نموذج مخه إلى شوكولاتة.



Commercial 3D food printer   طابعة طعام ثلاثية الأبعاد



Samples of 3D printed chocolate   نماذج من مطبوعات الشوكولاتة المجسمة












You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Print Your Shoes & Wear Them
Make You Own Clothes on a 3D Printer
Awesome Realistic 3D Animal T-Shirts
Breathtaking 3D Goldfish Paintings


0 comments:

Post a Comment