By Amin Sarhan - Jan 26, 2012

Hotel Made From Key Cards
فندق أنشئ من بطاقات المفاتيح البلاستيكية




We all know that plastic cards are used by most hotels worldwide as hotel rooms keys, but can anyone imagine using these cards to build a 400 square feet hotel, including the walls, the front desk, the tables, the bed, even the toilet. Bryan Berg built this hotel for the Holiday Inn Group, the world's largest hotel group, on September 17, 2009 in New York City. It took four months to construct and used more than 200,000 cards.

كلنا نعرف أن البطاقات البلاستيكية تستخدم في معظم فنادق العالم كمفاتيح للغرف، ولكن هل يمكنكم أن تتصوروا أن يتم إنشاء فندق مساحته 400 قدم مكعب من هذه البطاقات، بما في ذلك الجدران ومكتب الإستقبال والطاولات والسرير وحتى المرحاض. بريان بيرغ قام ببناء هذا الفندق لصالح مجموعة هوليداي إن أكبر شركة فنادق في العالم في مدينة نيويورك في 17 سبتمبر 2009. وقد استغرق الإنشاء أربعة شهور واحتاج إلى أكثر من 200،000 بطاقة.



Bryan Berg is a Professional Architecture from Iowa State University and holds Masters in Design Studies from Harvard. Berg has held the Guinness World Record for the Tallest House of Freestanding Playing Cards since 1992.

بريان بيرج مهندس معماري من جامعة ولاية آيوا ويحمل درجة الماجستير في دراسات التصميم من جامعة هارفارد ويحمل سجل غينيس لأعلى بيت أقيم باستخدام بطاقات اللعب منذ عام 1992.
















0 comments:

Post a Comment