By Amin Sarhan - Dec 25, 2016

Where Dogs are Paraded on Throne?
أين يطاف بالكلاب محمولة على عروش؟


A dog in human dress is paraded on a wooden throne by the ethnic minority people of Maio.
كلب يلبس ثياب آدمية على عرش خشبي يطوف به أفراد من الأقلية العرقية لشعب المياو.


No doubt the subject is strange, especially if you know that it happens in China where dog meat is consumed in some parts of the country. The Miao people of Jiaobang village in Guizhou province, respect dogs because, according to legend, dogs helped Miao ancestors in finding water in the region, bringing them life and prosperity. For that, the annual "Dog Carrying Day' festival aims to promote equality for all creatures on Earth and to show respect for man's best friend.
لا شك في غرابة هذا الأمر، خصوصا إذا ما عرفتم أن هذا يحدث في الصين، البلد الذي يتم التهام لحوم الكلاب على الموائد في بعض أنحاء البلاد. ولكن شعب المياو في قرية ججياوبانغ في مقاطعة قويتشو يحترمون الكلاب لأنها وفقا للأساطيرهم، ساعدت أسلافهم في العثور على المياه في المنطقة، وبذلك أعطتهم الحياة والازدهار. لذلك، فإنهم يحتفلون سنويا بـمهرجان "يوم الطواف بالكلب” وذلك بهدف تعزيز المساواة بين جميع المخلوقات على الأرض وإظهار الاحترام لأفضل صديق للإنسان، الكلب.

The parade goes on for quite a distance even passing through muddy waters.
مسيرة العرض تدوم لمسافات طويلة حتى مرورا بطين السبخات.


In the celebrations the dog is dressed up in human clothing, and placed it on a wooden throne carried by several men. Such transportation was originally reserved for Chinese royalty or nobility back in the 19th century.

The people of Miao were mentioned in one of my earlier article, but in a different aspect; "Over 10kg of Silver Adorn Miao Women" during the Miao's new year celebrations parades.
وفي الاحتفال يتم إلباس الكلب ملابس كالبشر، ثم يتم إجلاسه على عرش خشبي مناسب ويقوم بحمله عدد من الرجال ويطوفون به في مسيرة. وقد كانت وسيلة النقل هذه في الأصل حكراً على الأسرة الحاكمة وعلية القوم في الصين في القرن التاسع عشر.

كنت قد ذكرت في مقال سابق لي شعب المياو ولكن بخصوص أمر آخر وهو لبس نسائهم للفضة؛ "أكثر من 10 كغ من الفضة تزين نساء المياو" وذلك في مهرجانات ومسيرات الاحتفال السنوي بالعام الجديد المياوي.






Many men walk with the paraded dog   كثير من الرجال يسيرون في مسيرة العرض



The parade is accompanied by participants dancing to the raucous beating of drums.
يرافق مسيرة العرض مشاركون بالرقصات على وقع دقات الطبول الأجشة المرتفعة.


Clean water basins   احواض مياه نظيفة



Women participate in the festival   وتشارك النساء في هذا الإحتفال



Sources: shanghaiist.comchinadaily.com.cn   المصادر:ـ

You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Similarities Between Celebrities and Animals
Friendship: Dog, 8 Birds, Hamster
Fashionable Designer Dog Shoes
Freaking Hybridization of Dogs

0 comments:

Post a Comment