By Amin Sarhan - Aug 10, 2016

Chinese Transit Elevated Bus Above Traffic Jams
حافلة النقل الصينية المرتفعة تسير فوق ازدحامات المرور


Almost no foot print and one tenth cheaper than metro.
تقريبا ليس لها موطؤ قدم على الطريق وتكلف عشر تكلفة المترو.


On the 2nd of August, 2016, China's north-eastern city, Qinhuangdao, tested an elevated bus that allows cars to pass under it. The bus is named Transit Elevated Bus (TEB) and spans the width of two traffic lanes, and rides along two tracks laid on the edges of the two lanes attaining speeds up to 60kmph. The overall height of the bus is about 4.8 meters, while the clearance underneath is about 2 meters for cars to comfortably pass under it. The Transit Elevated Bus can not only avoid traffic congestion, but also reduce it since a lot of jams are caused by regular buses loading and unloading at bus stops.
في 2 أغسطس 2016، قام الصينيون في مدينة تشينهوانغداو في الشمال الشرقي للصين باختبار حافلة مرتفعة تسمح للسيارات بالعبور من تحتها. أطلق عليها حافلة النقل المرتفعة وتمتد على عرض مسربين مروريين، وتسير عجلاتها على مسارين وضعا على حواف الطريق وتحقق سرعات تصل إلى 60 كيلومترا بالساعة. ارتفاعها الكلي حوالي 4.8 متر، في حين أن الفراغ تحتها حوالي 2 متر يسمح للسيارات أن تمر تحتها بشكل مريح. وهذه الحافلات المرتفعة لا تتجنب الازدحام المروري فقط، وإنما أيضا تقلل ذلك لأن الكثير من الاختناقات يسببها وقوف الحافلات العادية للتحميل والتفريغ في محطات الحافلات.



One Transit Elevated Bus could replace 40 conventional buses. Moreover, up to four TEBs can be linked together to create a sort of tramway. A single bus along with 40km of guide-way is estimated to cost about US$ 74.5 million to build which is one-tenth the cost of building an equivalent subway. The bus itself cost US$4.5 million to build, or about one-sixteenth the price of a subway train. The TEBs could also be rolled out far more quickly, compared to an underground train, since the supporting infrastructure is relatively simple.
يمكن لحافلة مرتفعة واحدة أن تحل محل 40 حافلة التقليدية. وعلاوة على ذلك، يمكن وصل أربعة حافللات بشكل متسلسل لتكوين قطار. وتقدر تكلفة بناء حافلة واحدة إضافة إلى سكة بطول 40 كلم حوالي 74.5 مليون دولار و هو عشر تكلفة بناء مترو انفاق معادل لها. ويكلف بناء الحافلة نفسها 4.5 مليون دولار، أي حوالي واحد من ستة عشر من تكلفة قطارات مترو الانفاق. ويمكن أيضا تدشين مشروع هذه الحافلات بسرعة أكبر، مقارنة مع قطارات الأنفاق، لأن البنية التحتية الداعمة بسيطة نسبيا.






Watch this video   شاهدوا هذا الفيديو

More info: China News لمعلومات إضافية:ـ


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Manually Pushed Trolleys Steal Filipino Rails Time
Futuristic Luxurious Metro Station in Riyadh
Experiencing a London Rickshaw
A Legend Alive: The Orient Express

0 comments:

Post a Comment