By Amin Sarhan - Jun 16, 2013

Green Algae Invades Yellow Sea Beaches
طحالب خضراء تغزو شواطئ البحر الأصفر


In the sweltering summer, will algae invasion stop you from diving into waters?
في حرارة الصيف القائظ هل سيوقفك غزو الطحالب من الخوض في الماء؟


This did not prevent Chinese beach-goers from enjoying swimming in green waters. Qingdao's beaches, China, suffered from severe green algae invasion phenomena that happened three times in five years, in 2007, 2008 and 2010. The latest invasion covered 410 square meters of the yellow sea.
هذا لم يمنع مرتادي الشواطئ الصينيين من الإستمتاع بالسباحة في المياه الخضراء. فقد عانت شواطئ تشينغداو في الصين، من ظاهرة غزو الطحالب الخضراء ثلاث مرات في خمس سنوات، في عام 2007، 2008 و 2010. وقد غطى أحدث غزو مساحة 410 متر مربع من البحر الاصفر.



Though not toxic, algae ravages the ecosystem by consuming large quantities of oxygen, thus suffocating other marine life. The invasion cost millions of dollars in damage. In 2008, it threatened the Olympic sailing events that were held in Qingdao's waters.
ومع أن الطحالب غير سامة، إلا أنها تؤذي النظام البيئي وذلك باستهلاكها كميات كبيرة من الأكسجين، وبالتالي تخنق الحياة البحرية الأخرى. وتسبب خسارات وأضرار بملايين الدولارات. وكادت في عام 2008 إن تهدد سباقات الزوارق الشراعية الاولمبية التي جرت في مياه تشينغداو.











Volunteers cleaning the beaches.
متطوعون يقومون بتنظيف الشواطئ.



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Spectacular Victoria Falls
World's Largest Swimming Pool
Glass Balcony Swimming Pools
Sumptuous Resort with Treepod Dinning

0 comments:

Post a Comment