By Amin Sarhan - May 4, 2012

Wind Powered Walking Beasts
وحوش تتحرك بالطاقة الهوائية




Theo Jansen is a talented Dutch artist specializes in something called kinetic sculptures i.e. sculptures that walk using the power of wind. Jansen's creatures begin to take shape as a simulation inside a computer, in the shape of artificial life organisms which compete among themselves to be the quickest. Jansen studies the winning creatures and reconstructs them three-dimensionally with light and flexible tubes, nylon thread and adhesive tape. Then he releases his wind-powered creatures on sandy beaches. Eventually, the artist wants to release these creatures out in herds on the beaches and allow them to live their own lives.
It is amazing to watch the enclosed videos and see these creatures in action.

ثيو يانسن هو فنان هولندي متخصص في ما يسمى بالمجسمات الحركية أي مجسمات التي تتجول بقوة الرياح. تتبلور مخلوقات يانسن داخل جهاز كمبيوتر في شكل كائنات حية اصطناعية تتنافس فيما بينها من هي الأسرع. ثم يدرس يانسن المخلوقات الفائزة ويصنعها حقيقية ثلاثة الأبعاد من أنابيب خفيفة مرنة يربطها بخيوط النايلون والشريط اللاصق. وبعدها يطلق مخلوقاته التي تتحرك بالرياح على الشواطيء الرملية. ويتمنى يانسن أن يترك قطيعاً من وحوشه تتجول على الشواطئ لتعيش حياتها كما تريد.
إن مشاهدة مقاطع الفيديو المرفقة مذهلة حين ترى هذه الوحوش تتجول.
















The "Animaris Rhinoceros" Transport is a type of animal with a steel skeleton and a polyester skin. It weighs 2 tons and it stands 4.70 meters tall. Because of its height it catches enough wind to start moving.

"كركدن أنيماريس" المتنقل هو نوع من الحيوانات له هيكل من حديد الصلب وجلد من البوليستر. يزن 2 طن وارتفاعه 4.7 مترا. وبسبب ارتفاعه يلتقط ما يكفي من طاقة الرياح ليتحرك.



0 comments:

Post a Comment