By Amin Sarhan - Apr 5, 2012

Pitcher Plants Eat Mice
نباتات الجرة تأكل الفئران




Pitcher plants or monkey cups (Nepenthes) are carnivorous plants, mostly are insect eaters, but larger pitchers can eat rats, lizards and frogs. Their prey-trapping mechanism features a deep cavity filled with liquid. Foraging, flying or crawling insects are attracted by the sweet nectar and visual lures into the cavity formed by the cupped leaf. The sides of the pitcher are slippery and may be grooved in such a way so as to ensure that the insects cannot climb out. They drown the insect, and the body of it is gradually dissolved by enzymes or bacteria. The prey items are converted into a solution of amino acids, peptides, phosphates, ammonium and urea, from which the plant obtains its mineral nutrition.

نباتات الجرة أو كؤوس القرود (نيبنثيس) نباتات آكلة للحوم وهي في معظمها أكلة للحشرات، ولكن النباتات الكبيرة يمكنها أن تأكل الفئران والسحالي والضفادع. إذ لها آلية لصيد الفريسة عبر تجويف عميق مليء بالسائل. فالحشرات الباحثة عن الطعام أو الطائرة أو الزاحفة تنجذب نحو الرحيق الحلو والسحر البصري إلى تجويف الفخ الذي تكونه الأوراق المقعرة. وتكون جوانب الجرة زلقة و محززة بطريقة تضمن عدم خروج الحشرات التي تقع في الشرك. فتغرق الحشرات في السائل وتذوب أجسامها تدريجيا عن طريق الانزيمات أو البكتيريا. ويتم تحويل مكونات الفريسة إلى أحماض أمينية وببتيدات وأمونيوم وفوسفات ويوريا، ومنها يحصل النبات على غذائه من المعادن.



These plants live in areas of high rainfall and that pitchers do not overflow with rain water, the pitchers has umbrellas to divert the rain in addition to a small gap in the zipped-up leaf margins allows excess water to flow out of the pitcher. The name monkey cups refers to the fact that monkeys have been observed drinking rainwater from these plants. There are about 120 species in the Nepenthes genus and they grow in the Old World tropics (mostly in the Malay archipelago).

تعيش هذه النباتات في المناطق غزيرة الأمطار، ولضمان عدم إمتلاء الجرار بمياه الأمطار فإن لها مظلات وكذلك فتحات صغيرة في طرف كل ورقة تسمح بتدفق المياه الزائدة إلى خارج الجرة. أما إسم كؤوس القرود فهو لما لوحظ من أن القرود تشرب مياه الأمطار من هذه النباتات. وهناك حوالي 120 نوعا في نباتات الجرة تنمو في المناطق المدارية من العالم القديم (ومعظمها في أرخبيل الملايو).
















It is possible to grow these plants at home    يمكنك زراعة هذه النباتات في البيوت
Visit http://www.wikihow.com/Grow-Pitcher-Plants    زوروا


0 comments:

Post a Comment