By Amin Sarhan - Feb 25, 2012

Camel Wrestling
مصارعة الجمال




Camel wrestling is a sport in which two male camels wrestle, typically in response to winning a female camel that heats the fight. It is most common in the Aegean region of Turkey and some regions of near east Asia.

مصارعة الجمال هي رياضة يتصارع فيها جملان ذكران وعادة من أجل ناقة تزيد من حرارة الصراع بينهما. وهي أكثر شيوعا في مناطق بحر ايجه في تركيا وفي بعض مناطق الشرق الأدنى من آسيا.




Camel fighting originated among ancient Turkish tribes over 2,400 years ago. Camels also wrestle in the wild. Camels fight by using their necks as leverage to force their opponent to fall down. A camel is declared winner if his competitor falls to ground or flees from the fight. Most fighting camels are bred in Iran or Afghanistan.
There are roughly thirty annual festivals in Aegean Turkey each year from November to March. Roughly one hundred fighting camels take part in these events, with each camel competing in approximately ten matches. Events always occur on Sundays in football stadiums and typically last ten minutes each.

يعتقد بأن مصارعةالجمال نشأت بين القبائل التركية القديمة منذ أكثر من 2400 سنة . وتتصارع الجمال أيضا في البرية. تستخدم الجمال أعناقها في القتال كوسيلة ضغط لاجبار الخصم على السقوط. ويعلن الجمل فائزاً إذا سقط منافسه على الأرض أو هرب من المعركة. تربى معظم جمال المصارعة في إيران أو أفغانستان.
هناك ما يقرب من 30 مهرجاناً سنوياً في مناطق بحر ايجه بتركيا من نوفمبر (تشرين الثاني) وحتى مارس (آذار). ويبلغ عدد جمال المصارعة المشاركة في هذه المباريات ما يقرب من 100 ويتنافس كل جمل في حوالي عشر مباريات. وتقام هذه المباريات في أيام الآحاد في ملاعب كرة القدم وتستغرق عادة كل مصارعة تقريباً عشر دقائق.

Camel Tournaments in Turkey   مباريات الجمال في تركيا









Pakistan Camel Wrestling   مصارعات الجمال في الباكستان



In Afghanistan    في أفغانستان


0 comments:

Post a Comment