TOTAL VISITS مجموع الزيارات

By Amin Sarhan - Jun 21, 2024

Tomato Pills for Fertility & Prevent Prostate Cancer
كبسولات الطماطم لزيادة الفحولة وتفادي سرطان البروستات


When I saw tomato pills ad, I laughed. Why would anybody make tomato pills?
عندما رأيت إعلانا عن كبسولات الطماطم (البندورة) ضحكت. لماذا قد تصنع كبسولات من الطماطم؟


These pills or capsules are promoted as supplements to boost male fertility, virility and reduce chances of prostate cancer!! Does this claim hold any truth in it?
وهذه الحبوب أو الكبسولات تسوق كمكملات غذائية لزيادة خصوبة الذكور وفحولتهم ولتقليل فرص الإصابة بسرطان البروستاتا!! فهل في هذا الإدعاء أي نوع من الحقيقة؟


By Amin Sarhan - Jun 20, 2024

Striking Similarities Between Celebrities and Animals
تشابه صارخ بين شخصيات مشهورة وحيوانات


This Dog Looks Like Russian President Vladimir Putin.
هذا الكلب يشبه الرئيس الروسي فلاديمير بوتن.


I found these photos on the net and strange enough, you can easily see certain similarities. Don't ask me how or why? I think our brains translate face and eye gestures into similarities.
وجدت الصور التالية على شبكة الإنترنت، والغريب في الموضوع أنه يمكنكم ان تلاحظوا بعض أوجه الشبه بين المشاهير والحيوانات. لا تسألوني كيف أو لماذا؟ أعتقد أن أدمغتنا تترجم إيماءات الوجه والعيون وتعطينا الانطباع بالتشابه.

The Lesula Monkey Looks Like American Actor Adrien Brody.
قرد ليسيولا يشبه الممثل الأمريكي أدريان برودي.

By Amin Sarhan - Jun 15, 2024

Do Power Drinks Contain Bulls Urine & Semen?
هل تحوي مشروبات الطاقة على بول ومني الثيران؟


I read somewhere that Red Bull and many other power drinks include an ingredient derived from bull's urine and semen. Is it true?
قرأت في مكان ما بأن مشروبات الطاقة بما فيها مشروب ريد بول الشهير فيها محتويات مستخرجة من بول الثيران وحيواناتها المنوية. فهل هذا صحيح؟


Red Bull is very popular energy drink, over 40 years old and has sold over 110 billion cans till now in over 165 countries. The global annual sales of energy drinks is estimated to be over 170 billion US dollars.
يحظى مشروب الطاقة ريد بول (أو الثور الأحمر) بشعبية كبيرة، عمره يتجاوز 40 سنة وقد باع حتى الآن أكثر من 110 بليون (مليار) علبة في أكثر من 165 بلدا. ويقدر الحجم العالمي لمبيعات مشروبات الطاقة السنوي بأكثر من 170 بليون دولار.
But does it contain bull's urine or bull's semen or extracts from both. According to Red Bull's site it contains among other ingredients "tuarine" which is an amino acid found in bull's semen and urine. The name "taurine" actually references "taurus", Latin for "bull" or "ox", which in turn taken from the Arabic word "Thour".
ولكن هل يحتوي على بول الثور أو السائل المنوي للثور أو مستخلصات من كليهما. وفقا لموقع ريد بول فأنه يحتوي إضافة إلى مكونات أخرى على مادة الـ "تورين" و هي من الأحماض الأمينية الموجودة في السائل المنوي للثور وفي بوله. واسم "تورين" في الواقع يرجع إلى كلمة "توروس" اللاتينية والتي أخذت من كلمة ثور العربية.