By Amin Sarhan - May 12, 2016

Smoking via Ear, Belly Button & Others
التدخين من الأذن وسرة البطن وأماكن أخرى


I've known smoking via mouth! So, what does this woman do? Smoking via ear and face?
أعرف التدخين عن طريق الفم! فماذا تفعل هذه المرأة؟ تدخن عن طريق الأذن والوجه؟


Yes, it is ear smoking or actually not real inhaling tobacco smoke, but rather an alternative medicine similar to cupping therapy. It uses burning cones or hollow candles placed in the ear to create a low-level vacuum that draws wax and other debris out of the ear canal. It is called Ear Candling, also called ear coning or thermal-auricular therapy and claimed to improve general health and well-being. Strange enough I found that this practice is used at belly buttons and is called Navel Candling. Not only that, there is candling for other 7 point of the body called Chakra points of spiritual energy according to Indian myth.
نعم، هو تدخين عن طريق الأذن أو بالواقع ليس تدخين تبغ حقيقي بالاستنشاق، وإنما طب بديل يشبه الحجامة المعروفة. إذ يستخدم حرق الأقماع أو الشموع الجوفاء التي توضع في الأذن لخلق شفط فراغي يسحب شمع الأذن وغيره من الشوائب من قناة الأذن. وهو يدعى حجامة الأذن أو تشميع الأذن ويسمى أيضا تقميع الأذن أو العلاج الحراري للأذن. ويدعون بأنه مفيد للصحة العامة والعافية. والغريب في الموضوع أنني وجدت أن هذه الممارسة تستخدم أيضاً على سرة البطن وتسمى تشميع السرة. ليس ذاك وحسب، ولكن هناك تشميع لسبعة نقاط أخرى من الجسد تسمى نقاط تشاكرا للطاقة الروحية وفقا للموروث الهندية.

Ear candling at spas   تدخين الأذن في المنتجعات الصحية


The origins of candling are obscure. Ancient Tibet, China, Egypt, the pre-Columbian Americas, and even the mythical city of Atlantis are cited as possible contributors.

Though it can be done at home, the practice is finding popularity is many spas and holistic wellness clinics around the world to complement massage and other therapies. Proponents have a very long list of claimed benefits, even that it remove impurities from the inner ear, the facial sinuses, or even the brain itself, as all of which are somehow connected to the canal. The benefits include relieving sinus pressure and pain; assisting lymphatic circulation; regulating blood pressure; purifying the mind; strengthening the brain; sharpening the senses of smell, taste, and color perception; purifying the blood; opening the spiritual centers; and much much more.
أصول تقميع الأذن غامضة. فقد ذكر في التبت القديمة والصين ومصر والأمريكتين قبل كولومبوس وحتى في مدينة اتلانتيس الأسطورية.

بالإضافة إلى إمكانية القيام حجامة الأذن بالتقميع في البيت، فأن هذه الممارسة تجد شعبية في كثير من المنتجعات وعيادات العافية الشاملة حول العالم كمكملة للتدليك والعلاجات البديلة الأخرى. ولدى أنصار هذه الممارسة قائمة طويلة جدا من الإدعاءات بفوائدها الجمة، حتى أنهم يدعون بأنها تزيل الشوائب من الأذن الداخلية والجيوب الأنفية وحتى الدماغ نفسه، وذلك لأن هذه الأعضاء كلها ترتبط بالقناة الأذنية بطريقة أو أخرى. وتشمل قائمة الفوائد تخفيف ضغط وألم الجيوب الأنفية؛ ومساعدة الدورة اللمفاوية؛ وتنظيم ضغط الدم؛ وتنقية العقل؛ وتعزيز الدماغ؛ وشحذ حواس الشم والتذوق وإدراك اللون؛ وتنقية الدم؛ وفتح المراكز الروحية؛ واكثر من ذلك بكثير.
Source Quack Watch المرجع


Massage complementing practice   ممارسات مكملة للمساج



Ear candling at holistic wellness clinics    تدخين الأذن في عيادات العافية الشاملة


Folk practices of ear candling in China   ممارسة شعبية لتدخين الأذن في الصين


Ear candling at home   تدخين الأذن في البيت



Ear candling in the streets of Mexico via a burning cone of paper!
تدخين الأذن في شوارع المكسيك بحرق قمع من الورق!


Combining acupuncture with smoke in China   مزج الإبر الصينية مع التدخين


The results of ear candling   نتائج تدخين الأذن



Ear candles can be bought from Nature Helix   يمكن شراء أقماع الشمع من


Ear candles in various aromas   أقماع الشمع بروائح مختلفة


If you want to do it yourself check Wikihow   إذا رغبت في تدخين الأذن في البيت اتبع خطوات


Belly button candling is a Malay (Indonesian) Detox Therapy claimed to have benefits.
تدخين سرة البطن هي ممارسة ملاوية إندونيسية لإزاة السموم ويدعون بأن لها فوائد جمة.



Candling of Charka spiritual points instructions   خطوات تدخين نقاط تشاكرا الروحية في الجسد



Medical researchers of Mayo Clinic and others have warned that the practice is ineffective and could be dangerous. It could leave deposits of candle wax in the ear canal; cause burns to the face, hair, scalp, ear canal, eardrum and middle ear; and could puncture of the eardrum.

Watch the following video, by Fauquier Ear, Nose and Throat consultants of Virginia, USA, which illustrates how ineffective this practice is in removing earwax and can potentially be even harmful.
وقد حذر الباحثون في مجال الطب من مستشفى مايو كلينيك وغيرهم أن هذه الممارسات غير فعالة وقد تكون خطيرة. إذ قد تترك رواسب من شمع القمع الشمعي في قناة الأذن. وقد تسبب حروق في الوجه أو الشعر أو فروة الرأس أو قناة الأذن أو طبلة الأذن والأذن الوسطى. وقد تؤدي إلى ثقب في طبلة الأذن.

شاهدوا الفيديو التالي من مستشاري الأنف والأذن والحنجرة في ولاية فيرجينيا بالولايات المتحدة والذي يوضح عدم فعالية الممارسة في شفط شمع الأذن وحتى إمكانية أن تكون هذه الممارسة مؤذية.


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Bathing in Tea, Noodles, Crude Oil or Urine
Hot Tub in Snow
Snails Slime for Skin Care
Snake Massage

0 comments:

Post a Comment