By Amin Sarhan - Sep 15, 2015

Human Body Bacteria Makes Cheese Flavors
بكتيريا من جسم الإنسان تصنع أجبان متعددة النكهات


Would you eat cheese made with bacteria from a belly button?
هل يمكن أن تأكل جبنة مصنوعة باستخدام بكتيريا مأخوذة من صرة إنسان؟


Do you know that cheese can be made using various bacteria culture sources, including the bacteria of your belly button!!

Recently, biologist Christina Agapakis and scent expert Sissel Tolaas have extracted bacteria from the belly buttons, feet, mouths, and tears of artists, writers, and cheese makers to create 11 "human cheeses" each with different smell and flavor.
هل تعرف أنه يمكن تحضير الجبن باستخدام مصادر مختلفة من مستنبتات البكتيريا، بما في ذلك البكتيريا المأخوذة من صرة الإنسان!!

ففي الآونة الأخيرة قامت الباحثة البيولوجية كريستينا أغاباكيس وخبيرة الروائح سيسيل توولاس باستخراج بكتيريا من الصرة والقدمين والفم ودموع الفنانين والكتاب وصناع الأجبان لتحضير 11 نوعاً من "أجبان البشر" كل منها برائحة ونكهة مختلفة.

Taking a swap of feet bacteria to make specially flavored cheese!
أخذ مسحة من بكتيريات القدم لإنتاج جبن بنكهات مميزة!


Upon watching the two researchers video on cheese, microbes and human body, I started wondering about the French 350 to 400 distinct varieties of cheese. Could that vast variety be due to various bodily bacteria that seeped into the cheese making process over history?

For your information, to make cheese, milk is brought to the temperature required to promote the growth of the bacteria that feed on lactose and thus ferment the lactose into lactic acid. These bacteria may be wild as in unpasteurized milk, or added from a starter cultures. Rennet is added to cause the casein to precipitate by enzymes of the rennet producing cheese curd. Once the cheese curd is ready it is drained to remove water. Then they are mold and stored till they ripen.
عند مشاهدتي للفيديو الذي أنتجتاه الباحثتان عن الجبن والميكروبات وجسم الإنسان، بدأت أتساءل عن الأصناف المتميزة للأجبان الفرنسيه والتي تتراوح مابين 350-400 صنفاً. فهل يمكن أن يكون سبب هذا التنوع الكبير عائد إلى مختلف أنواع البكتيريا البشريةالتي تسربت إلي عملية صنع الجبن عبر التاريخ؟

وللعلم يتم تحضيرالجبن بتسخين الحليب إلى درجة الحرارة تساعد على نمو البكتيريا التي تتغذى على اللاكتوز وتقوم بتخمير اللاكتوز وتحويله إلى حمض اللاكتيك. وقد تكون هذه البكتيريا برية في الحليب غير المبستر، أو يتم إضافتها من مستنبتات بكتيرية بدْئية. ثم تضاف المنفحة التي تؤدي أنزيماتها إلى ترسيب الكازين منتجة بذلك خثارة الجبن. وبمجرد أن يتخثر الحليب إلى جبن تتم تصفية المياه. ثم يوضع في قوالب ويخزن حتى ينضج.

Lab bacteria cultures   مستنبتات بكتيرية في المختبر


Cheese preparation   تحضير الجبنة


Cheese fermentation storage   تخزين الأجبان وتعتيقها



Ready cheese   جبنة جاهزة


A slice of human cheese   قطعة من جبن البشر


Other types of human bacteria cheese   أنواع أخرى من أجبان بكتيريا البشر



Smelling a human bacteria cheese   شم جبنة بكتيريا البشر


Watch cheese, microbes, and the human body   شاهد الجبن والمكروبات وجسم الإنسان


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Pigeon's Milk is More Nutritious than Breast Milk
Breast Milk Banks
Adult Dishes from Mothers' Breast Milk
Living Since 350 Million Years, Milked for Blue Blood

0 comments:

Post a Comment