By Amin Sarhan - Jun 11, 2015

Colors Psychological Effects on Appetite & Mood
التأثيرات النفسية للألوان على الشهية والمزاج


In kitchens, orange increases appetite, while dark blue decreases appetite!
في المطابخ اللون البرتقالي يزيد الشهية، في حين أن الأزرق الداكن يقلل الشهية!


This is one of a set of advertisements created by Memac Ogilvy Advertising Agency, Jeddah, Saudi Arabia, for Hempel Paints. The ads are titled 'Colors Are More Powerful Than You Think'. The ads raised my curiosity to what effects colors have on us.

According to modern researches on Color Psychology, colors can influence everything from our blood pressure to our mood and overall experience. Colors and our appetite for foods are closely related and can affect our perception of taste. So which colors can whet our appetite? And more importantly for those looking at losing weight, what colors can suppress your appetite?
هذا هو واحد من مجموعة إعلانات صممتها شركة ميماك أوجلفي للإعلان في جدة في المملكة العربية السعودية، لحساب شركة دهانات همبل. وهي تحت عنوان 'الألوان أقوى مما تعتقد'. عندما رأيت هذه الإعلانات زاد فضولي لمعرفة تأثير الألوان علينا.

وفقا لأبحاث حديثة في علم سيكولوجية الألوان، يمكن للألوان أن تؤثر على كل شيء فينا من ضغط الدم إلى مزاجنا وخبراتنا الإجمالية. الألوان وشهيتنا للأطعمة مرتبطان ارتباطا وثيقا ويمكنها أن تؤثر على إدراكنا للطعم. فأي الألوان يمكن أن تثير شهيتنا؟ والأهم من ذلك للراغبين في إنقاص أوزانهم، ما هي الألوان التي يمكنها أن تكبح الشهية؟

In bedrooms, red brings nightmares, while green gives sweet dreams.
في غرف النوم اللون الأحمر يجلب الكوابيس، في حين أن اللون الأخضر يعطي أحلام هانئة.


Be conscious of the colors and how they affect your eating habits so you can manage your weight effectively. If you're looking at losing weight, the darker the plate the better. Stick to black or dark brown and watch your appetite fade away.

Red: A very intense and energetic color, red increases blood pressure and stimulates appetite. Ever notice why many restaurants paint their walls a dark red?

Blue: Can produce a calming effect while slowing the metabolism. Blue is often used as an appetite suppressant so if you're dieting, put lots of blue in your kitchen and dining room.
كن واعياً للألوان وكيف تؤثر على عاداتك في تناول الطعام حتى تستطيع التحكم في وزنك بفعالية. فإذا كنت تبحث عن تنقيص الوزن، فكلما زادت الصحون قتامة كلما كان ذلك أفضل. إلتزم باللون البني الداكن أو الأسود وراقب كيف تتلاشى شهيتك.

الأحمر: لون مكثف جدا وحيوي، فالأحمر يزيد ضغط الدم ويحفز الشهية. فهل لاحظت لماذا تلون العديد من المطاعم جدرانها باللون الأحمر الداكن؟

الأزرق: يمكنه أن يؤدي إلى تأثير مهدئ و إبطاء في عملية التمثيل الغذائي. وكثيرا ما يستخدم اللون الأزرق لكبح الشهية لذلك إذا كنت تتبع حمية فضع الكثير من اللون الأزرق في المطبخ وغرفة الطعام.

In living rooms, brown makes guests bored, while yellow makes guest happy.
في غرف المعيشة اللون البني يشعر الضيوف بالملل، بينما الأصفر يجعل الضيوف سعداء.


Green: The beauty of nature in shades of green, green is a calming and relaxing color. The color green is associated with being healthy and in nature.

Grey: A great color to suppress your appetite, grey calms and neutralizes anxiety which results in you eating less food.

Orange: Not only does orange increase oxygen supply to the brain, it stimulates us mentally and is invigorating. It's a warm, soothing color that also stimulates appetite.

Turquoise: A tasty color that stimulates your appetite, color your kitchen turquoise if you're looking at beefing up.

Yellow: Cheery and uplifting, yellow can help with focus and concentration. Ever wonder why Post-It notes are yellow? It is not a coincidence? Yellow is related to happiness and it can also stimulate your appetite.

Research has demonstrated that the mood-altering effects of color may only be temporary. A blue room may initially cause feelings of calm, but the effect dissipates after a short period of time.

Some psychologists view color effects with skepticism and are often exaggerated.
الأخضر: جمال الطبيعة في ظلال الأخضر. فالأخضر هو لون الهدوء والاسترخاء. ويرتبط اللون الأخضر بكوننا طبيعون وفي عافية.

الرمادي: لون ممتاز لكبح الشهية، والألوان الرمادية تهدئ وتحيد القلق مما ينتج عنه تناول كميات أقل من الطعام.

البرتقالي: لا يزيد اللون البرتقالي من امدادات الاوكسجين الى الدماغ فقط، بل إنه يحفزنا عقلياً وينعشنا. انه لون دافيء ومهدئ ويحفز الشهية أيضا.

الفيروزي: لون لذيذ يحفز الشهية، لوّن مطبخك باللون الفيروزي إذا كنت تبحث عن تسمين.


الأصفر: مبهج ويرفع الروح المعنوية ويمكنه أن يساعد في التركيز. فهل تساءلت لماذا تصنع أوراق الملاحظات من ورق أصفر؟ إنها ليست صدفة؟ ويرتبط الأصفر بالسعادة، ويمكنه أيضا أن يحفز شهيتك.

وقد أثبتت الأبحاث أن آثار تغيير المزاج نتيجة اللون قد تكون مؤقتة. فغرفة زرقاء قد تسبب في البداية مشاعر الهدوء، ولكن النتيجة تتبدد بعد فترة قصيرة من الزمن.


بعض علماء النفس ينظرون إلى تأثير الألوان بعين من الشك والمبالغة في كثير من الأحيان.

(Source)   (المصدر)


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Are Food-Replica-Jewelry Appetite Suppressants?
Drink Your Favorite Food, No Chewing
15 Interesting Facts on Dreams & Dreaming
Sleep Position Reveals Personality

0 comments:

Post a Comment