By Amin Sarhan - Jan 30, 2015

15 Interesting Facts on Dreams & Dreaming
خمسة عشر حقيقة مثيرة عن الحلم والأحلام


1. We Forget 90% of Our Dreams

Within 5 minutes of waking, half of our dream is forgotten. Within 10 minutes, 90% is gone.
1. نحن ننسى 90٪ من أحلامنا

ففي غضون 5 دقائق من الاستيقاظ ننسى نصف الحلم. وفي غضون 10 دقائق ننسى 90٪ منه.



2. In Our Dreams We Only See Faces Already Past Seen
Our mind is not inventing faces – in our dreams we see real faces of real people that we have seen during our life but may not know or remember. We have all seen hundreds of thousands of faces throughout our lives, so we have an endless supply of characters for our brain to utilize during our dreams.
2. في أحلامنا نرى فقط الوجوه التي رأيناها في الماضي

فعقولنا لا تخترع وجوها، فنحن نرى في أحلامنا وجوها حقيقية لأناس حقيقيين رأيناهم خلال حياتنا ولكن قد لا نعرفهم أو لا نتذكرهم. فكل منا قد رأى مئات الآلاف من الوجوه طوال حياتنا، لذلك لدينا مخزون لا نهاية له من الشخصيات التي يمكن لدماغنا استعادتها خلال أحلامنا.



3. Not Everybody Dreams in Color

A full 12% of sighted dreams are exclusively in black and white. The remaining number dream in full color. Studies from 1915 through to the 1950s maintained that the majority of dreams were in black and white, but these results began to change in the 1960s. Today, only 4.4% of the dreams of under-25 year-old are in black and white. Recent research has suggested that those changing results may be linked to the switch from black-and-white film and TV to color media.
3. لا يرى كل الناس أحلامهم بالألوان

نرى 12% من أحلامنا حصريا بالأبيض والأسود. وبقية أحلامنا نراها بالألوان الكاملة. فالدراسات التي أجريت في الفترة ما بين 1915 الى الخمسينات خلصت إلى أن غالبية الأحلام كانت بالأسود والأبيض، ولكن هذه النتائج بدأت تتغير في الستينات. واليوم فقط 4.4٪ من أحلام من هم تحت سن 25 عاما هي بالأسود والأبيض. وقد اقترح بحث حديث أن تغيير تلك النتائج قد يكون مرتبطا بالتحول من أفلام ووسائل الإعلام الأسود والأبيض إلى وسائل الاعلام كاملة الألوان.



4. Body Paralysis

Rapid eye movement (REM) is a normal stage of sleep characterized by rapid movements of the eyes. REM sleep in adult humans typically occupies 20-25% of total sleep, about 90-120 minutes of a night's sleep.
During REM sleep the body is paralyzed by a mechanism in the brain in order to prevent physical movements which occur in the dream. However, it is possible for this mechanism to be triggered before, during, or after normal sleep while the brain awakens.
4. شلل الجسم

حركة العين السريعة هي مرحلة طبيعية من مراحل النوم التي تتميز بحركات سريعة للعينين. حركة العين السريعة في البشر البالغين تمثل عادة 20-25٪ من مجمل فترة النوم، وتأخذ ما مجمله حوالى 90-120 دقيقة من النوم في ليلة.
أثناء نوم حركة العين السريعة يشل الجسم عن طريق آلية في الدماغ من أجل منع الحركات الجسدية. ومع ذلك، فمن الممكن لهذه الآلية أن تشتغل قبل أو أثناء أو بعد النوم الطبيعي بينما يستيقظ المخ.



5. Blind People also Dream

People who became blind after birth can see images in their dreams. People who are born blind do not see any images, but have dreams equally vivid involving their other senses of sound, smell, touch and emotion.
5. المكفوفون يحلمون أيضا

يمكن لمن أصابه العمى بعد الولادة أن يرى صوراً في أحلامه. أما من ولد كفيفاً فإنه لا يرى أي صور، ولكنهم يرون أحلاماً حية تشمل حواس الصوت واللمس والشم والعاطفة.



6. Everybody Dreams

Every human being dreams (except in cases of extreme psychological disorder). If you think, you are not dreaming, you just forget your dreams.
6. الكل يحلم

كل إنسان يحلم (إلا في حالات الاضطراب النفسي الشديد). فإذا كنت تعتقد أنك لا تحلم فأنت مخطئ فأنت فقط تنسى أحلامك.



7. Dreams are Symbolic

If you dream about some particular subject it is not often that the dream is about that. Dreams speak in a deeply symbolic language.
7. الأحلام هي رمزية

إذا كنت تحلم عن موضوع معين ومحدد فكثيراً ما يكون الحلم لا يرتبط مباشرة بذلك الموضوع. فالأحلام تنطق بلغة رمزية عميقة.



8. Emotions & Nightmares

The most common emotion experienced in dreams is anxiety. Negative emotions are more common than positive ones. So don't worry, you are not the only one getting nightmares frequently.
8. العواطف والكوابيس

أكثر عاطفة نعايشها كثيرا في الأحلام هي القلق. فالمشاعر السلبية هي أكثر شيوعا من الإيجابية. لذلك لا تقلق، فأنت لست الوحيد الذي يرى كوابيسا بشكل متكرر.



9. Four to seven dreams in one night

On average, you can dream anywhere from one or two hours every night.
9. أربعة إلى سبعة أحلام في الليلة

في المتوسط، يمكنك أن تحلم ما بين ساعة إلى ساعتين كل ليلة.



10. Animals Dream Too

Studies have been done on many different animals, and they all show the same brain waves during dreaming sleep as humans. Watch a dog sleeping sometime. The paws move like they are running and they make yipping sounds as if they are chasing something in a dream.
10. الحيوانات تحلم أيضا

أجريت دراسات على حيوانات كثيرة ومختلفة، فأظهرت أنها كلها لها نفس موجات المخ أثناء النوم تماما كما يحلم البشر. شاهدة كلبا خلال نومه وستعرف. فأقدامه تتحرك كما لو كان يركض وقد ينبح بأصوات كما لو كان يطارد شيئا في منامه.



11. Dream Incorporation

Our mind interprets the external stimuli that our senses are bombarded with when we are asleep and make them a part of our dreams. This means that sometimes, in our dreams, we hear a sound from reality and incorporate it in a way. For example you may be dreaming that you are in a concert, while someone is playing some music during your sleep.
11. تجسيد الحلم

تفسر عقولنا المؤثرات الخارجية التي تصل إلى حواسنا ونحن نائمون وقد تجعلها جزءا من أحلامنا. هذا يعني أنه في بعض الأحيان وخلال نومنا قد نسمع صوتا من الواقع وفنقوم بدمجه بطريقة ما في حلمنا. فعلى سبيل المثال قد تحلم بأنك في حفلة موسيقية، في حين يكون شخص قريب منك يسمع الموسيقا أثناء نومك.



12. Men and Women Dream Differently

Men tend to dream more about other men. Around 70% of the characters in a man's dream are other men. On the other hand, a woman's dream contains almost an equal number of men and women. Aside from that, men generally have more aggressive emotions in their dreams than the female.
12. الرجال يحلمون بشكل مختلف عن النساء

الرجال يميلون إلى أحلام أكثر عن رجال آخرين. فحوالي 70٪ من الشخصيات في حلم الرجل هم من الرجال الآخرين. ومن ناحية أخرى، فحلم المرأة يحتوي على تقريبا عدد متساو من الرجال والنساء. وعدا ذلك، فالرجال عموما ذوو عواطف أكثر عدوانية في أحلامهم من الإناث.



13. Precognitive Dreams

Precognition, also called future sight, refers to perception that involves the acquisition of future information that cannot be deduced from presently available and normally acquired sense-based information.
Results of several surveys across large population sets indicate that between 18% and 38% of people have experienced at least one precognitive dream and 70% have experienced déjà vu. The percentage of persons that believe precognitive dreaming is possible is even higher, ranging from 63% to 98%.
13. أحلام الرؤيا التي تتحقق

الرؤيا، أو التنبوء المستقبلي، هو تصور ينطوي على معرفة معلومات مستقبلية لا يمكن استنتاجها من من المعلومات المتاحة حاليا والمعلومات التي تستقى عادة من الحواس الفعلية.
أشارت نتائج المسوحات عبر عدة مجموعات كبيرة من السكان تشير إلى أن ما بين 18٪ و 38٪ من الناس قد شهدوا رؤيا واحدة على الأقل وأن 70٪ مروا بحدث حلموه مسبقأ. ونسبة الأشخاص الذين يعتقدون أن أحلام الؤيا ممكنه هو أعلى من ذلك، إذ تتراوح مابين 63٪ إلى 98٪.



14. If snoring, you cannot be dreaming
14. إذا كنت تشخر، فلا يمكن أن تكون تحلم



15. Orgasm

You can experience an orgasm in your dream like real one, without any wet results.
15. نشوة الجماع

يمكن حصول هزة الجماع في الحلم كما في الصحو تماما ولكن بدون بلل.



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Sleep Position Reveals Personality
Air Conditioned Mattresses
Sleeping At Work
Chinese Sleep Anywhere Part-2

0 comments:

Post a Comment