By Amin Sarhan - May 21, 2015

Funny Shots From Prefect Positions - Part 1
صور مسلية التقطت من موضع مناسب - الجزء الأول


Where is his head?   أين يضع رأسه؟ـ


There are two ways to capture illusive photos, one depends on high speed cameras and shooting at the right moment; and the other requires the subject to be in the right spot while the cameraman shoots from the right angle.

The first type requires a lot of patience and professionalism, while the second one can almost be done by anyone who has a camera and is situated in the right position and shooting from the right angle. When I was a kid, I learnt a photography trick. My friend, the cameraman, asked me to stand with my palm open extended in-front of my body, while another friend stood far away on a rock. The resultant shot was as if I was carrying my distant friend on my palm. These days Photoshop and the like can be used to compose such photos.
هناك طريقتان لالتقاط الصور المضللة، أولها تعتمد على كاميرات عالية السرعة وتصوير في اللحظة المناسبة، والطريقة الأخرى تتطلب وجود الذي يتم تصويره في المكان المناسب بينما يقوم المصور بأخذ الصورة من زاوية مناسبة.

يتطلب النوع الأول الكثير من الصبر والمهنية، في حين أن النوع الثاني يمكن تقريبا يقوم به أي شخص لديه كاميرا ويقف في المكان المناسب ويصور من الزاوية المناسبة. فعندما كنت طفلا، تعلمت خدعة في التصوير. إذ طلب من صديقي المصور أن أقف ويدي ممدودة أمامي وكفي مفتوحة، في حين يقف صديق آخر بعيدا فوق صخرة. وكانت الصورة الملتقطة تبدو وكأنني أحمل صديقي الذي وقف بعيداً على كفي. وفي هذه الأيام يمكن استخدام الفوتوشوب، وما شابه لتركيب مثل هذه الصور.

Is she flying on a carpet?   هل هي تطير على بساط الريح؟ـ


Here are more funny photos   إليكم مجموعة من الصور المسلية



















You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
The Tale of a Frogstan Love Story
Funny Sleepers in Public Transport - Part 2
The Art of Flying Liquid Photography
Beauty and Beast Harmony

0 comments:

Post a Comment