By Amin Sarhan - Jun 9, 2014

Botox Disasters
كوارث البوتوكس


Plastic surgery, botox, fillers, etc. are ways to get rid of age signs; but…
الجراحات التجميلية والبوتوكس والمالآت وغيرها هي طرق لإخفاء علامات تقدم السن، ولكن....


Botox is an abbreviation of a combined word: Botulinum Toxin, which is a protein and neurotoxin produced by the bacterium Clostridium botulinum.

There are seven types of theses toxins, each with different characteristics and medical uses. Currently some became popularly used to paralyze facial muscles, resulting in a masking skin wrinkles. But this also hijacks emotional facial expressions. So you may not be able to distinguish laugh from cry.

Though some benefit can be achieved on the short run. But many mishaps could happen. Following are photos of many celebrities where beatification went wrong.
بوتوكس أو بوتاكس هي كلمة مدمجة من بوتيولينيوم وتوكسين (تعني سموم البوتيولينيوم بالانجليزية). وهي عبارة عن بروتينات وسموم تستخرج من بكتيريا تسمى كولسترديوم بوتلينيوم.

هناك سبعة أنواع من هذه السموم تختلف خصائصها واستخداماتها الطبية وقد انتشر استخدام بعضها لشلّ عضلات الوجه مما ينتج عنه اخفاء لتجاعيد الجلد. ولكن هذا أيضاً يلغي تعابير الوجه العاطفية. فقد لا تستطيع تمييز الضحك عن البكاء.

ورغم أن بعض التحسن قد يحدث للبعض على المدى القصير إلا أن هناك حالات من التشوه. وفيما يلي بعض المشاهير حيث شوه التجميل وجوههن.

Jocelyn Wildenstein   جوسلين وايلدنشتاين


Botulinum toxin can cause a serious and life-threatening poisoning in humans and animals. It has been botulinum toxin as a "sausage poison" and "fatty poison", because the bacterium that produces the toxin often caused poisoning by growing in improperly handled or prepared meat products.
ويمكن أن يسبب توكسين البوتولينوم تسمماً خطيراً يهدد حياة الإنسان والحيوان. وقد وصف بأنه "سم السجق" و "السم الدهني" وذلك لأن البكتيريا التي تنتج السم غالبا ما تسبب التسمم بتكاثرها في منتجات اللحوم التي يتم إعداده وتداولها بطريقة غير سليمة.

Elsa Patton   إليسا باتون


Donatella Versace   دوناتيللا فيرشاسي


Jackie Stallone   جاكي ستالون


Joan Van Ark   جوان فان آرك


Melanie Griffith   ميلاني جريفيث


Janice Dickinson   جانيس ديكنسون


Priscilla Presley   بريسكيلا بريسلي



Lara Flynn Boyle   لارا فلين بويل


Meg Ryan   ميغ رايان


Shauna Sand   شوانا ساند


Lisa Rinna   ليزا رينا


Distorted faces   وجوه مشوهة






You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Bull & Whale Semen for Hair Beauty
Face Beautification Devices without Surgery or Botox
Awesome Contact Lenses
Beauty Procedures Early Twentieth Century

0 comments:

Post a Comment